اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

قفل تعطیلی آب گرم شاهان گرماب فریمان شکسته شد

کد خبر : 13083

فرماندار شهرستان فریمان از پایان تعطیلی هشت ساله مجموعه آب گرم شاهان گرماب فریمان که به قصه پرغصه مردم تبدیل شده بود، خبر داد و گفت:مزایده واگذاری مجموعه گردشگری آب گرم شاهان گرماب در تاریخ ۱۳ آبان جاری برگزار و این مجموعه برای مدت ۲۰ سال به سرمایه گذار واگذار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، مهندس محمدحسین یساقی بااشاره به این که بازگشایی مجدد این مجموعه موجب رونق اقتصادی و جذب گردشگر در این منطقه می شود افزود:در این مدت هشت سال، استانداران، نمایندگان مجلس و نیز فرمانداران وقت، تلاش های زیادی برای بازگشایی مجدد این مجموعه درمانی کم نظیر در دنیا کردند اما از آن جا که مدیریت آن در دست هلال احمر کشوربود، کار خاصی انجام نشد  تا این که با وقوع زلزله فروردین امسال در منطقه سفیدسنگ و حضور مسئولان هلال احمر کشور و وزیر بهداشت به عنوان نماینده عالی دولت در شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور در این منطقه و مذاکرات مستقیم با آنان و تلاش های نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسات مختلف درخصوص رفع مشکلات مردم منطقه ، احیای آب گرم شاهان گرماب نیز که یکی از دغدغه های مسئولان شهرستان و مردم منطقه بود، به طور جدی پیگیری و به لطف خدا این مشکل رفع شد و به زودی شاهد بازگشایی این مجموعه درمانی و تفریحی خواهیم بود. مهندس یساقی در پایان، از اصحاب رسانه به ویژه  خبرنگار روزنامه خراسان به دلیل پیگیری این موضوع و تلاش برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت روزافزون شهرستان در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و … تشکر و قدردانی کرد.

ویژ گی های  منحصربه فرد 

منطقه گردشگری «شاهان گرماب» در شهر سفید سنگ و در فاصله ۵۷ کیلومتری فریمان واقع شده است. سابقه تاریخی این ساختمان به ۳۵۰ سال قبل و ایام پادشاهی شاه سلیمان صفوی (فرزند شاه عباس دوم) می رسد.

آب گرم این منطقه گردشگری، زلال، بی بو و بی رنگ است و حدود ۴۸ درجه حرارت دارد و بدون گوگرد، آمونیاک و شوره است و به دلیل «سیلیکات» موجود در آن، خواص درمانی فراوانی برای امراض پوستی و دفع سنگ مجاری ادرار دارد و گفته شده که از نظر کیفیت و خاصیت، دومین آب گرم جهان است. همچنین آب گرم معدنی شاهان گرماب یکی از سه آب با خاصیت درمانی زیاد و قابل شرب در دنیاست که تنها آب معدنی قابل شرب در ایران به شمار می رود.

همچنین نزدیک بودن این منطقه گردشگری به پایتخت معنوی جهان اسلام (مشهد مقدس) اهمیت این منطقه را دوچندان کرده است. قابل توجه این که قبل ازتعطیلی  آب گرم شاهان گرماب، بسیاری از مردم وگردشگران از نقاط  مختلف کشور برای استفاده از این آب گرم، به شاهان گرماب  می رفتند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن