استانیاسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

آپدیت منحصربه‌فرد تلگرام به زودی منتشر می‌شود/۴۷میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند

کد خبر : 13077

کوتاه از جهان علم:

آپدیت منحصربه‌فرد تلگرام به زودی منتشر می‌شود!

موسس تلگرام اعلام کرده است که طی هفته جاری این پیام رسان آپدیت بزرگ و منحصر‌به‌فردی دریافت خواهد کرد.به تازگی پاول دوروف به سوال یکی از کاربران توئیتر که از او درباره آپدیت مخصوص گوشی آیفون ایکس پرسیده بود، چنین پاسخ داد: یک آپدیت منحصربه‌فرد به همراه ویژگی های گوناگون و رفع مشکلات نرم افزاری برای آیفون ایکس تا پایان هفته جاری ارائه خواهد شد.

اطلاعات ١٨٠ میلیون کاربر موبایل در معرض خطر

به دلیل وجود اشتباهی در کدگذاری ۶٨۵ اپلیکیشن هکرها می توانند به پیامک ها و تماس های صوتی ١٨٠ میلیون کاربر موبایل دسترسی یابند.این شکاف امنیتی Eavesdropper نامیده می شود و هکرها با کمک آن می توانند از معاملات تجاری و اطلاعات حساس باخبر شوند.  به نظر می رسد این شکاف امنیتی ازسال٢٠١١ وجود داشته است.

اندروید جدید مصرف باتری هر برنامه را نشان می‌دهد

با به روزرسانی اندروید کاربران می توانند از میزان مصرف باتری توسط هر برنامه به طور دقیق مطلع شوند و از این طریق برای جلوگیری از خالی شدن سریع باتری برنامه ریزی کنند.نسخه پیش نمایش سیستم عامل Oreo 8.1 که به تازگی در دسترس برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار گرفته از قابلیت هایی برای متوقف کردن برنامه های مصرف کننده سریع باتری واعلام علت مصرف بالای برخی برنامه های موبایلی برخوردار است.

رئیس سابق فیس بوک: به ایجاد یک هیولا کمک کردم

شان پارکر اولین رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک در اظهاراتی تند و انتقادی اعلام کردکه این شبکه اجتماعی به گونه ای اعتیادآور طراحی شده و از ضعف ها و آسیب پذیری های انسان سوءاستفاده می کند.وی تصریح کرد: فقط خدا می داند که فیس بوک چه بر سر مغز فرزندان ما می آورد. من به ایجاد یک هیولا کمک کرده ام.پارکر افزوده است: این یک دور باطل دریافت بازخورد تایید اجتماعی است و از این طریق شما از ضعف روانی انسان ها بهره می گیرید. امثال من، زاکربرگ و کوین سیستورم در اینستاگرام و همه ما از این موضوع آگاهی داریم.

۴۷میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند

مرکز بررسی های فنی اقتصادی وزارت ارتباطات آخرین وضعیت نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را اعلام کرد. برمبنای این آمار، ۴۷ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند.به گزارش صبح مشهد، بررسی ها نشان می دهد ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور تا پایان شهریورامسال۳۸٫۶۹ درصد است و ۳۰ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۴ خط تلفن ثابت در کشور دایر است.ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه نیز به ۱۰۶٫۴۳ درصد رسیده است.تعداد سیم کارت های واگذار شده در کشور تا پایان شهریور امسال ۱۵۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۱۱ خط اعلام شده است.تعداد سیم‌کارت فعال تلفن همراه در کشور که هم اکنون در دست مشترکان است نیز ۸۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۴۶ سیم کارت است.برمبنای بررسی ها، شمار روستاهای دارای ارتباط که در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۶۵ روستا بوده، هم اکنون به ۵۵ هزار و ۱۲۱ روستا رسیده است. این درحالی است که ارتباط رسانی به روستاها طبق جدول منتشرشده، روند نزولی دارد و در سال ۹۵ تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵ هزار و ۲۰۷ روستا بوده است.برآوردها نشان می دهد که ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا در کشور دارای تلفن خانگی هستند و ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است.برمبنای ارزیابی های انجام شده پهنای باند اینترنت بین الملل تا پایان شهریور امسال به هزار و ۱۱۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده که در سال ۸۶ حدود ۶٫۰۵ گیگابیت بر ثانیه بوده است که رشد هزار برابری را نشان می دهد.ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت داخل کشور نیز از ۳۱٫۸ گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۸ به ۶۸۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است . بررسی ها حاکی از آن است که ۴۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۵۵ مشترک در کشور از اینترنت موبایل و پهن باند سیار استفاده می کنند و شمار مشترکان اینترنت ثابت (پهن باند ثابت از طریق فناوری ADSL و فیبر) حدود ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸ مشترک اعلام شده است.

منبع: مهر، باشگاه خبرنگاران، ایسنا

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن