اسلاید شواقتصادیستون اصلی

سرمایه گذاری بخش خصوصی، راهگشای حل مشکلات پدیده

کد خبر : 13063

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر مسایل مرتبط با شرکت پدیده بیشتر به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است تا اقتصادی گفت: وضعیت پروژه های مختلف در سطح کشور نشان دهنده این رویکرد است که دولت نباید مداخله کند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت اخبار پدیده، نرگس صالح نیا با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه های عمرانی دولت در ۷ماه سال گذشته هنوز تخصیص داده نشده است، اظهار کرد: دولت نمی تواند بطور مستقیم مشارکت کند بلکه باید ضمانت ارایه تسهیلات به سرمایه گذار را بدهد.
این عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به حجم نقدینگی سرگردان جامعه که حدود ۵هزار میلیارد می باشد، تصریح کرد: متاسفانه ۸۰ درصد سرمایه های راکد در دست ۲۰ درصد مردم است، بنابراین باید تمهیدات لازم را جهت جذب گزینه های سرمایه گذاری و عوامل موثر برآن برای طرح هایی مثل پدیده و … بررسی کرد.
او از مشکلات بین بانکی، عدم شفافیت قوانین مشارکت در سرمایه گذاری و استانداردهای حاکم بر سرمایه گذاری سایر کشورها به عنوان عوامل ریسکی تهدیدآمیز برای سرمایه گذار خارجی نام برد و اظهار کرد: باید سرمایه گذار داخلی را جذب کرد تا از هدر رفت وقت جلوگیری شود.
صالح نیا ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی حوزه گردشگری با توجه به برخی فاکتورهای جذب توریسم که در کشور ایران به دلیل حفظ شئونات اسلامی امکان پذیر نیست، جذب سایر کشورهای همسایه مانند ترکیه می شود.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار داخلی و تامین فاکتورهای تاثیرگذار جذب سرمایه، گفت: بخش خصوصی سرمایه های قابل توجه ای دارد که می توان با طرح های توجیهی علمی، قدرتمند و بلند مدت و همچنین ارایه ضمانت، اطمینان لازم را به آن ها داد تا ورود پیدا کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن