اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

امام جمعه مشهد؛ راهپیمایی عظیم اربعین تحولی بزرگ در مقیاس جهانی ایجاد خواهد کرد

کد خبر : 13008

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: حضور جمعیت میلیونی در کشور عراق حاصل فعالیت رسانه ها و تشویق حضور مردم در این رویداد نیست، بلکه جریانی معنوی این حرکت را مدیریت و رهبری می کند. 

به گزارش صبح مشهد، امام جمعه مشهد افزود: کاروان پیاده ای از مشهد چند هزار کیلومتر مسیر را تا کربلا پیمودند اما این حرکت مهم توسط رسانه ها پرداخته نشد که باید به این موضوع توجه شود. وی خاطرنشان کرد: وقتی عده ای پای پیاده این مسافت طولانی را طی می کنند قطعا اتفاق مهمی است که نباید از آن غفلت شود. عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موضوع پیاده روی اربعین دارای جنبه بیرونی و خارجی است و از نظر درونی برای فردی که در این واقعه شرکت کرده تحول ایجاد می کند و حتی این حرکت بر روی کسانی که در این حرکت نبوده اند نیز تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر بیرونی باید گفت راهپیمایی عظیم اربعین که هر سال بر شکوه آن افزوده می شود تحولی بزرگ در مقیاس جهانی ایجاد خواهد کرد.

علم الهدی گفت: در راهپیمایی اربعین زائرانی از ۶۰ کشور با مذاهب گوناگون حضور دارند و این جمعیت عظیم به میدان آمده اند تا آمریکا، اسرائیل و رژیم صهیونیستی را نابود کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به برخی سخنان که گفته می شود مردم از انقلاب و دین خسته شده اند تاکید کرد: چطور می شود دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت کنند و بعد بگوییم مردم از دین خسته شده اند؟

وی تاکید کرد: اینگونه سخنان جریانی شیطانی بوده که به دنبال تضعیف روحیه دینی مردم است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: هر قدمی که در مسیر اربعین برداشته می شود حرکت در مسیر امام حسین(ع) است که باعث نزدیک شدن دل های شیعیان به یکدیگر می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن