اسلاید شواقتصادیستون اصلی

۲٫۸ میلیارد تومان درآمد مددجویان تایباد از زعفران

کد خبر : 12990

مددجویان کمیته امداد تایباد سال گذشته با تولید ۷۲۰ کیلوگرم زعفران دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کردند.
رئیس کمیته امداد تایباد آماری از اشتغال مددجویان با طرح کاشت، داشت و برداشت زعفران در آن شهرستان را ارائه داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، غلامرضا التفاتی، رئیس کمیته امداد تایباد زعفران کاری را یکی از مشاغل پردرآمد خراسان رضوی دانست و بیان کرد: مددجویان کمیته امداد تایباد از چهار سال گذشته تاکنون ۲۱۵ طرح کاشت، داشت و برداشت زعفران را با دریافت دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از منابع داخلی کمیته امداد و بانک ها اجرا کردند که ۷۶ موردآن در سال جاری ایجاد شده است.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۹۵ هکتار زمین زعفران در شهرستان تایباد مربوط به مددجویان کمیته امداد است افزود: کمیته امداد با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجو برای خرید پیاز زعفران و آبیاری زمین کمک می‌کند و تا پایان برداشت نظارت‌ها توسط کارشناسان ادامه خواهد داشت.
رئیس کمیته امداد تایباد با اشاره به اینکه مددجویان این شهرستان در سال گذشته ۷۲۰ کیلوگرم زعفران تولیدشده را به بازار عرضه کردند ادامه داد: تولید این حجم زعفران در سال گذشته دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان درآمد برای مددجویان کمیته امداد در برداشت که با توجه به خشک‌سالی‌های امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ۳۰ درصد کاهش یابد.
وی با اعلام اینکه فعالیت زعفران کاران در فصل پاییز است و باقی سال به دامپروری و کشاورزی مشغول هستند افزود: به‌طور میانگین هر مددجوی کمیته امداد تایباد با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین زعفران از سال دوم به بعد ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.
التفاتی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۶ طرح اشتغال‌زایی با سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تایباد اجراشده است.
شایسته ذکر است کمیته امداد شهرستان تایباد هم‌اکنون دو هزار و ۸۰۳ خانوار را با جمعیت شش هزار نفر تحت حمایت خدمات خود دارد.//

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن