اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

۱۰ راهکارضد هکری برای گوشی اندرویدی شما

کد خبر : 12965

برای متوقف کردن هکرهای اندرویدی بهتر است این توصیه ها را به اجرا بگذارید.به گزارش صبح مشهد، گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با آیفون از امنیت پایین‌تری برخوردارند اما کاربران به دلایل زیادی مجبورند از این نوع گوشی استفاده کنند. بنابراین در معرض انواع خطرات سایبری قرار می‌گیرند که می‌توان با رعایت برخی نکات، جلوی هک شدن را گرفت.در این مطلب ۱۰ راهکار مناسب را برای این که قدرت ضدهک گوشی‌تان بالا رود،معرفی می‌کنیم.

۱- گوشی مناسب اندرویدی گوشی است که آپدیت امنیتی ماهانه و به روز داشته باشد. بنابراین گوشی‌ بخرید که از وصله‌های امنیتی آن مطمئن هستید. این روزها بلک بری مدعی است آپدیت امنیتی اندرویدی در کمترین زمان ممکن را راهی بازار می‌کند. گوشی های پیکسل گوگل نیز سریع آپدیت می‌شوند.ژانویه امسال گزارشی در یک سایت اندرویدی منتشر شدکه مطابق آن هر ۱۰۰ روز باید آپدیت منتشر شود که سازندگانی مانند ال جی در ۷۸ روز آپدیت را راهی بازار کردند و سامسونگ ۱۴۳ روز طول کشید تا آپدیت را به دست مشتری برساند. دیگر آمارها بدین شرح به ثبت رسید: موتورولا ۸۸ روز / اچ تی سی ۹۵ روز / سونی ۹۹ روز / شائومی ۱۲۶ روز / وان پلاس ۱۳۱ روز / سامسونگ ۱۴۳ روز

۲-برای گوشی خود قفل بگذارید.حسگر اثر انگشت، الگوی امنیتی، پین، تشخیص صوت و چهره، فاکتورهای امنیتی هستند که باید برای هر گوشی از جمله گوشی اندرویدی رعایت شود.

۳-حتما از تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید. برای ورود به حساب کاربری بهتر است از تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید تا در مرحله نهایی با دریافت کد مخصوص با پیامک جلوی سوء استفاده احتمالی گرفته شود. تنها مشکل به خاطر سپردن انواع پسوردها ست که برای لاگین در حساب کاربری متفاوت باید از آن بهره بگیرید.

۴-فقط از اپلیکیشن‌های داخل فروشگاه گوگل استفاده کنید و از اپ های غیر مجاز که ممکن است آلوده به بدافزار باشند، استفاده نکنید. جالب این که برخی اوقات خودِ گوگل پلی نیز به اپ‌های قلابی مجهز می‌شود. به هر حال دقت کاربر می‌تواند راهگشا باشد.

۵- از سیستم رمزگذاری استفاده کنید. برای رمزگذاری به این آدرس بروید:

Settings > Security > Encrypt Device

۶- هنگام استفاده از وای فای عمومی و جلوگیری از لورفتن اطلاعات شخصی در مکان‌های عمومی از وی پی ان استفاده کنید.

۷-مدیریت پسورد کار دیگری است که می‌تواند جلوی هکرها را بگیرد. نرم افزار مدیریت پسورد می‌تواند راهگشا باشد که نمونه آن LastPass یا اپ‌های داخل خودِ گوگل است.

۸-از ضد ویروس استفاده کنید. اپ آلمانی AV-TEST می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

۹- وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید، اتصالات وای فای، بلوتوث و … را از کار بیندازید.

۱۰-اگر اپلیکیشنی را نصب کرده اید و از آن استفاده نمی‌کنید؛ از روی گوشی پاک کنید. برخی اپ‌ها به صورت پنهان در پس زمینه گوشی راه می روند و ضمن باتری خوری، دیتای شما را جمع آوری می کنند و به شرکت‌های تبلیغاتی (و شاید هم سازمان‌های اطلاعاتی) می‌فروشند.

بنابراین خرواری از اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی خود نگه ندارید که در درازمدت گوشی را نیز کُند می کند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن