اخبار مهماستانیاقتصادیستون اصلی

تثبیت ردیف «مشهد ۲۰۱۷» در بودجه

کد خبر : 12738

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تثبیت بودجه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در قالب بودجه مشهد ۲۰۱۷ در برنامه بودجه سال ۹۷ قول مساعد داد.

به گزارش صبح مشهد، «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ذیل نامه علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در خصوص قرار گرفتن ردیف بودجه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در برنامه بودجه سال ۱۳۹۷ کشور، موافقت خود را اعلام کرد. وی در این باره دستور لازم برای پایدار سازی این اعتبار در سال آینده را صادر کرد. این موافقت به دنبال جلسه هفته گذشته شورای اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی و قول مساعد نوبخت برای تداوم ردیف بودجه مشهد ۲۰۱۷ برای لایحه بودجه سال آینده کشور صورت گرفت. نوبخت همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی خراسان رضوی (که هفته گذشته برگزار شد) بر تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۹۶ تاکید کرده بود. در همین زمینه «سیدسعید سرابی» مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان این که در راستای چشم انداز ۱۰ ساله ای که برای موضوع پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حال طراحی است، در جلسه شورای برنامه ریزی استان که هفته قبل با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، موضوع پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز مطرح شد افزود: از معاون رئیس جمهور درخواست کردیم از بودجه سنواتی سال ۹۶ کل کشور، تخصیصی به این مهم اختصاص یابد که در این باره دکتر نوبخت قول مساعد داد. وی ادامه داد: با معاون رئیس جمهور در این خصوص که پایتخت فرهنگی جهان اسلام محدود به سال ۲۰۱۷ نیست و اطلاق این نام به مشهد، حداقل تا ۱۰ سال آینده نیز جایگاه دارد مذاکره و از وی درخواست کردیم ردیف بودجه ای که امسال در لایحه بودجه ای برای مشهد در نظر گرفته شد، در سال های آینده نیز به صورت اختصاصی برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام و کمک به هزینه ها و برنامه های آن پیش بینی شود. سرابی با بیان این که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با این درخواست موافقت کرد، افزود: بلافاصله در این باره نامه ای به امضای استاندار خراسان رضوی به دکتر  نوبخت تحویل داده شد و معاون رئیس جمهور نیز دستور مساعدت را صادر کرد.وی افزود: با این حساب ان شاءا… در لایحه بودجه سنواتی سال آینده کل کشور نیز ردیف بودجه اختصاصی با موضوع پایتخت معنوی جهان اسلام وجود خواهد داشت. مدیرکل ارشاد استان افزود: در نشست با معاون رئیس جمهور همچنین خبر از در حال تدوین بودن چشم انداز ۱۰ساله پایتخت فرهنگی جهان اسلام دادیم و اعلام کردیم قرار است این چشم انداز پس از تدوین، طی هفته آینده در شورای سیاست گذاری مشهد ۲۰۱۷ به تصویب برسد.
تصویب ۴۰ میلیارد، اختصاص ۳ میلیارد
وی در خصوص بودجه های امسال و طرح های بودجه ای سال آینده مشهد ۲۰۱۷ نیز گفت: برای مشهد ۲۰۱۷ امسال دو ردیف اختصاصی و یک ردیف از محل سرجمع اعتبارات وزارت ارشاد وجود دارد. سرابی اظهار کرد: برای ردیف اول ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این ردیف برای کمک به فعالیت ها و هزینه های دستگاه ها در حوزه پایتخت فرهنگی است و در دومین ردیف نیز ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای کمک به توسعه طرح های عمرانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: ردیف اول فقط هشت میلیارد تومان ابلاغ شده و هنوز تخصیصی صورت نگرفته است و برای ردیف دوم نیز با وجود مبادله موافقت نامه، هنوز هیچ بودجه ای اختصاص نیافته است اما از محل ردیف ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی ۵۰ درصد برای برگزاری تعدادی از همایش های بین المللی اختصاص یافته است. وی گفت: برای سال آینده نیز ۴۷ میلیارد تومان طرح و برنامه برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام در شورای سیاست گذاری مشهد ۲۰۱۷ به تصویب رسیده است و برای این برنامه ها درخواست بودجه خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن