اجتماعیاخبار مهماسلاید شوستون اصلیسیاسی

آیا استاندار خراسان رضوی پیش از استیضاح وزیر کشور معرفی خواهد شد؟

کد خبر : 12810

دیروز در راهروهای مجلس تعدادی از نمایندگان در جمع خبرنگاران از تلاش برای جمع‌آوری امضا پای استیضاح وزیر کشور خبر دادند و به‌نظر می‌رسد عزم‌ها برای استیضاح رحمانی‌فضلی جزم است.
به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، موضوعاتی مانند «پدیده شاندیز» و «استانداران» از مسائل اصلی دخیل در درخواست استیضاح هستند و به گفته نماینده بوشهر که محوریت این موضوع را در مجلس عهده دار است، امضاهای پای طرح استیضاح وزیر کشور از ٢۵ امضا عبور کرده است.
خدری همچنین گفت: «با توجه به ارتباطاتی که با مجموعه کسانی که در پدیده شاندیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند دارم، دیدم که چه مشکلات و معضلات اجتماعی برای آنها به وجود آمده است، خانمی از کیش با من تماس گرفت که شوهرش به‌خاطر مشکلات ناشی از پدیده خودکشی کرده، مواردی از این دست زیاد است و ١٣۴ هزار نفر در پدیده شاندیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند هیچ‌کس هم جوابگو نیست. درحالی‌که از مجاری رسمی این کار را کرده‌اند. سرمایه‌های پدیده از مطالبات مردم بیشتر است، فقط همتی می‌خواهد که بیایند و پول‌های مردم را بدهند. نمی‌دانم چه دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که این کار را نمی‌کنند. پدیده مثل فلان مؤسسه نیست که ورشکسته شده باشد، فقط جابه‌جا کردند.»
وی در ادامه با اشاره به مصاحبه‌ها و سخنان رحمانی‌فضلی درباره پدیده شاندیز را یادآور شد: «وزیر کشور سال گذشته در مجلس گفت که یک ماه فرصت بدهید مشکل را حل کنیم. مصاحبه تصویری وزیر کشور را دارم که گفت مشکل پدیده حل شده است».
خدری همچنین درباره مساله دیگر مورد بحث در طرح استیضاح وزیر کشور یعنی بحث استانداران هم گفت: «برخی استانداران توانمندی‌هایشان پایین است، اما آنها را فقط جابه‌جا کرده‌اند. در حالی‌که خیلی از آن ها باید کنار می‌رفتند، توانمندی نداشتند، اما برای اینکه نمایندگان و مردم را اقناع کنند، آن فرد را از آنجا برداشته و به جای دیگر و شاید بالاتری جابه‌جا کرده‌اند و این اقدام مصداق «اجحاف» است».
وی مسایل دیگری از جمله بی‌توجهی وزارت کشور به عملکرد ضعیف این وزارتخانه به ویژه در نحوه انتصاب‌ استاندارها و عدم نظارت بر عملکرد استانداری‌ها و شهرداری ها، عدم ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس و همچنین عدم اجرای قانون احزاب را از دیگر محورهای این طرح استیضاح دانست.

آیا استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم غیر بومی خواهد بود؟

در حالی طرح استیضاح وزیر کشور اکنون در مجلس شورای اسلامی به واسطه «پدیده» به عنوان یکی از مشکلات اصلی استان کلید خورده که نه تنها تکلیف استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم تا این لحظه هنوز از سوی وزارت کشور مشخص نشده، بلکه نام هیچ کدام از نمایندگان خراسان رضوی نیز تا این لحظه در میان امضاکنندگان طرح استیضاح به چشم نمی خورد.
در همین حال امروز کانال منتسب به اصلاح طلبان مشهد از قطعی شدن «محمد پژمان» به عنوان استاندار خراسان رضوی خبر داد! و از سیاه نمایی علیه این چهره اصولگرا گلایه کرد.
همزمان طی ماه های گذشته نام های متعددی به عنوان جانشینان رشیدیان از سوی گروه های مختلف سیاسی شنیده شده که عمده آنها بومی بوده اند، اما امروز در مراسم معارفه «مهرعلیزاده» به عنوان استاندار اصفهان که خود یکی از گزینه های جدی استانداری خراسان رضوی بود، وزیر کشور گفت «بنای ما بر این بوده که در همه استان ها استاندارانی غیربومی منصوب شوند».
این گفته احتمال سورپرایزی دیگر به مانند انتخاب «رشیدیان» در دولت یازدهم به عنوان استاندار خراسان رضوی را بالا برده و نام هایی مانند «هوشنگ خنداندل» که پیش تر از وی نیز به عنوان یکی از گزینه ها نام برده شده بود و هم اکنون در سمت مشاور وزیر کشور در حالت استندبای به سر می برد را به دلایلی از جمله «عدم انتصاب به هیچ یک از گروه های سیاسی»، شناخت از استان برای انتخاب به عنوان استاندار خراسان رضوی مجددا به ذهن متبادر می کند.
از سوی دیگر «علیرضا رشیدیان» استاندار غیر بومی خراسان رضوی که گفته می شود صندلی خالی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور انتظار او را می کشد، همچنان گزینه اصلی استانداری خراسان رضوی در دولت دوازدهم به شمار می رود.
سوالی که اکنون پر رنگ تر از هر زمان دیگر خودنمایی می کند این است که «آیا استاندار خراسان رضوی پیش از استیضاح احتمالی وزیر کشور معرفی خواهد شد» یا چرخ توسعه این استان استراتژیک کشور همچنان باید منتظر وزن کشی گروه های سیاسی و دیگر ذینفعان یا حتی قضا و قدر باشد؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن