اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

عامل کلاهبرداری های سریالی در سایت های همسریابی به دام افتاد

کد خبر : 12371

با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی متهم تحت تعقیب عامل کلاهبرداری سریالی در سایت‌های همسریابی در مشهد به دام افتاد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، با دریافت گزارشی از پلیس فتا استان یزد مبنی بر متواری شدن متهم تحت تعقیب در شهر مشهد با ۶۰ فقره شاکی و وثیقه ۳ میلیارد تومانی و ادامه فعالیت مجرمانه این فرد شیاد در فضای سایبری موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی قرار گرفت.
سرهنگ جواد جهانشیری گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق پرونده به سرنخ‌هایی از محل اختفاء در شهر مشهد و عضویتش در سایت‌های همسریابی و فریب زنان و دختران دست یافتند.
وی ادامه داد: تیم رسیدگی کننده پرونده با یکسری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که درحال اغفال طعمه ای دیگر بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

طعمه این فرد شیاد که خود را در یک قدمی خوشبختی می‌دید با مداخله پلیس آرزوهایش نقش بر آب شد و وقتی متوجه شد فردی را به عنوان همسر برگزیده شیاد اینترنتی بوده خدا را شکر کرد.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: متهم ۲۹ ساله که دارای همسر و فرزند در استان یزد است با دیدن شواهد جرم خود را پذیرفت و طمع و زیاده خواهی و سهولت در ارتکاب جرم را علت و انگیزه مجرمانه خود دانست.

وی درخصوص شگرد این کلاهبردار اینترنتی گفت: این فرد شیاد با عضویت در سایت‌های همسریابی و اغفال زنان و دختران با معرفی خود به عنوان فردی موجه که قصد انتخاب شریک زندگی را دارد به افراد نزدیک شده و در مرحله بعدی از نقشه اش با ‌عنوان اینکه برای رفع مشکل سرمایه‌گذاری نیاز به مبالغی پول دارد از طعمه های خود کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با توجه به بررسی ابعاد پرونده تاکنون ۱۳ شاکی از داخل و خارج استان شناسایی شده و با توجه به شواهد موجود این پرونده شکات بیشتری خواهد داشت که در دست بررسی می‌باشد و مبلغ کلاهبرداری شده از شاکیان این پرونده تاکنون ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن