اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بهره برداری از پایگاه فرهنگى سایبرى شوراى محلات در پایتخت فرهنگى جهان اسلام

کد خبر : 12268

طرح پایلوت پایگاه فرهنگى سایبرى در اولین شوراى محلات منطقه شش شهردارى مشهد با مشارکت شهردارى و پلیس فتا به بهره‌بردارى رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس خراسان رضوی،  با توجه به نیاز شهروندان به ویژه ساکنین مناطق محروم و کم برخوردارتر حاشیه شهر به فرهنگ و سواد رسانه و آشنایى شهروندان با مخاطرات فضاى سایبرى، پلیس فتا با همکارى شهردارى منطقه شش مشهد طى هماهنگى صورت گرفته اقدام به اجراى طرح جدید پایگاه فرهنگى سایبرى در راستاى ارتقاء فرهنگ سایبرى در جامعه نمود.
لذا طى مراسمى که به همین مناسبت در بوستان رز برگزار شد؛ سرهنگ جواد جهانشیری رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى، مرتضوی معاون دادستان پیشگیرى از جرم استان، معاون آموزش و پرورش ناحیه پنج استان و قاسم زوکى نژاد شهردار منطقه شش، دکتر سازگارا معاون بهزیستى و جمعى از مسئولان و فعالان فرهنگى در افتتاحیه پایگاه فرهنگى سایبرى شوراى محلات حضور داشتند.
در ابتداى این مراسم مرتضوى معاون دادستان پیشگیرى از جرم استان با اظهار خرسندى از همکارى صورت گرفته فى مابین شهردارى و پلیس فتا در راستاى ارتقاء‌ فرهنگ سایبرى، ‌این اتفاق را زمینه‌اى براى ترویج فرهنگ سایبرى و به دنبال آن کاهش وقوع جرایم سایبرى ذکر کرد.
شهردار منطقه شش مشهد، ‌قاسم زوکى‌نژاد‌ نیز با تکیه بر شعار “ایجاد شهر هوشمند،” اولین اقدام اجرایى این طرح را افزایش سواد رسانه و سایبرى شهروندان براى پیشگیرى از وقوع جرایم رایانه‌اى دانست و گفت: استفاده از پتانسیل مردمى و تعامل و همکارى شهروندان با شوراى محلات از عوامل موفقیت این طرح است.
سرهنگ جهانشیرى رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی نیز در این مراسم در ابتداى سخنرانى خود با اداى احترام به شهداى ۸ سال دفاع مقدس و شهداى مدافع حرم امنیت موجود را مرهون رشادت‌ها و ایثار این بزرگ مردان تاریخ دانست و گفت: تمام تلاش پلیس فتا نیز ایجاد آرامش و امنیت روانى کاربران در فضاى سایبرى مى‌باشد و براى پیشگیرى از مخاطرات این فضا، نیازمند تلاش و اشاعه فرهنگ سایبرى در بین شهروندان هستیم که این امر با تلاش و همت مسئولان، همراهى و همدلى شهروندان محقق خواهد شد و قادر خواهیم بود از این مرحله حساس و خطیر که ابزار ارتباطات جمعى و فناورى‌هاى نوین بدون رعایت ملاحظات امنیتى و آشنایى به نحوه استفاده صحیح از آنها، به وفور در جامعه یافت مى‌شود، گذر نماییم.
وی با اشاره به ایام سوگوارى سید و سالار شهیدان، ‌افزایش حجم دانلود برخى نوحه و مدیحه‌سرایى را از اینترنت یادآور شد و افزود: شهروندان محترم در دانلود مطالب و محتواى مورد نیاز خود، دقت نظر داشته و از سایت‌هاى معتبر دانلود نمایند تا گرفتار بدافزارهاى جاسوسى و انواع ویروس‌هاى رایانه‌اى که با نیات مختلف از طریق سایت‌هاى غیر مجاز منتشر مى‌شود، نگردند.
سرهنگ جهانشیرى در بخشى دیگر با اشاره به خرید‌هاى اینترنتى انواع بلیط حمل و نقل هوایی، ریلى و جاده‌اى به مناسبت ایام محرم و افزایش تقاضاى مسافران تاکید کرد: افراد سودجو در فضاى سایبرى با نشان گرفتن موقعیت‌هاى خاص و ایام پیک تقاضاهاى مسافران درصدد دستیابى به اطلاعات حساب بانکى کاربران بوده لذا افراد در تهیه بلیط و رزرو هتل به اصالت سایت توجه نمایند و با تشخیص سایت‌هاى فیشینگ شده یا جعلى بلیط‌هاى جعلى و نامعتبر تهیه نکرده و گرفتار افراد شیاد در این فضا نگردند.
در ادامه مراسم نیز مسئولان استانی حاضر از نمایشگاه برگزار شده در بوستان رز بازدید کردند.
در پایان مراسم نیز کارگاه آموزشى ویژه‌اى با هدف آشنایى مدیران ارشد شرکت کننده در مراسم با آسیب‌ها و تهدیدات فضاى سایبرى توسط رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى برگزار گردید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن