اسلاید شوستون اصلیسیاسیپربازدیدترین ها

ضرورت همراهی آموزش های علمی وفنآورانه با ارزش های دینی، ملی وانسانی

کد خبر : 12198

حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی به مناسبت آغاز مهر ماه و در بیانیه ای بر ضرورت همراهی آموزش های علمی وفنآورانه با ارزش های دینی، ملی وانسانی تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد.
بسم الرحمن الرحیم
باسپاس وستایش بی کران به درگاه خداوند قادر وحکیم ویگانه معلم هستی که انسان را به زیور علم ودانش مزین ساخت تادر مسیر عقلانیت وکسب توانمندی برای اصلاح،بهبود واعتلای جامعه انسانی گام بردارد، سلام بر اصحاب علم ومعرفت که اندیشه های انسانی آنان همواره روشنی بخش و راهنمای عمل جامعه به سوی اصلاح وسعادت بوده است ودرود بر شهیدان بویژه شهدای دوران دفاع مقدس، که با نثار جان خویش از کیان وطن پاسداری نمودند وایران بزرگ را برای ایرانیان حفظ کردند.
با تبریک نوروز دانایی به ره آفرینان و رهپویان علم ومعرفت، قدمت مهر ومهرگان در تاریخ این سرزمین، در امتداد زندگی ایرانی، نشانگر رویش ها وپویش های نشاط آفرین وامید زا بوده است.
آغاز بهار تعلیم وتربیت، همرمان با شروع ماه محرم، با مهر حسینی که مزین به فضیلت های جوانمردی، آزادگی واصلاح طلبی وزدودن منکرات وتمامیت خواهی است در آمیخته ، وبیش از پیش جهت دهی جریان علمی آموزشی وفرهنگی را به سوی کمالات انسانی و اصلاح امور در سپهر جامعه نمایان می سازد .
توسعه کشور مرهون عملکرد دستگاه تعلیم وتربیت در سطوح عمومی وعالی می باشد ، نوع نگرش وگرایش نظام حاکمیت و دولت نسبت به این نهاد نشانگر میزان اهتمام در جهت تولید و بهسازی سرمایه های اجتماعی حال وآینده برای گام برداشتن در مسیر توسعه می باشد، با توجه به اینکه فرزندان رشید این ملت به گواه تاریخ سرآمدی علمی و معرفتی خود را در ابعادعلمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و اقثصادی به نمایش گذاشته اند ، به نیکی نشان داده اند که می توانند میراث دار شایسته و همیشگی فرزانگان عرصه اندیشه ورزی وحکمت، در تمام حوزه های علمی فرهنگی این سرزمین باشند.
حزب مجمع مشورتی استان خراسان رضوی بر این باور است، بازیابی شکوه تمدن علمی فرهنگی ایران اسلامی زمانی میسور می گرددکه:
۱- جهت دهی دستگاه تعلیم وتربیت در تمام سطوح بر اساس اندیشه نخبگی و کمال انسانی وبه دور از نگرش ها وگرایش های ایدئولوژیک محض باشد. که نمونه آن را می توان در عدم توفیق دولت دوازدهم در معرفی به موقع وزیر علوم وتحقیقات وفناوری برشمرد.
۲- دخالت های ناروا در تصمیم سازی های حوزه تعلیم وتربیت از یک سو به فرسایش فعالیت ها واز سوی دیگر به نا امیدی اهالی موثر در این حوزه می انجامد که باید اصحاب علم وفرهنگ و نهادهایی چون شورای انقلاب فرهنگی در بهبود این وضعیت نقش آفرینی نمایند.
۳- عدم تامل، تعمیق و یکپارچگی در نظام تصمیم سازی دستگاه تعلیم وتربیت موجب بروز چالش های جدی مانند؛ مشکل نیروی انسانی وهدایت تحصیلی در آموزش وپرورش وافت سطح علمی در دانشگاه ها بویژه در علوم پایه، گردیده اند،که غفلت از آن جبران ناپذیر می باشد وبرای برون رفت از آن باید به خرد جمعی وتجربه جهانی رجو ع کرد.
۴- ناکافی بودن بودجه دستگاه تعلیم وتربیت و نیاز مبرم به تامل در آن در برنامه ششم توسعه کشور و ترمیم از طریق لوایح، طرح ها وقوانین متمم دارد .
۵- محدود نگری به شخصیت فکری وهویت وجودی نوجوانان وجوانان در مراکز علمی فرهنگی غالبا فرصت های ارزشمندی را در ساحت مقدس تعلیم تربیت از آنا ن دریغ داشته است که گاها جبران ناپذیر بوده است وبرای نمونه می توان به عدم بهرمندی کامل از راهبرد کرسی های آزاد اندیشی مطرح شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اشاره نمود ووسعت نظر در رفع این نقیصه می تواند ثمرات ارزشمندی را فراهم سازد.
بر اساس آموزه های دینی، ملی وجهانی نظام آموزشی کشور ها همواره بر دوبعد آموزش و تربیت در جهت تولید وتوسعه سرمایه های انسانی تمرکر داشته است. وعلی رغم مشکلا ت موجود، معلمان واستادان فهیم ودلسوز با آغازیدن فصل رویش وشکوفایی دانایی مصمم خواهند شد، در کنار آموزش های علمی وفنآورانه، در تربیت ارزش های دینی، ملی وانسانی، دانش آموزان ودانشجویان خلاق و نوآور ایران عزیز اهتمام ورزند. و آنان را برای زندگی با مهر وصفا وطالب علوم ، فنون وحکمت آماده سازند. وآینده سازان این مرز و بوم آغاز مهر را به مثابه آهنگ بیداری برای حرکت به سوی سعادت و آینده روشن در کالبد بهره مندی از فرصت ها در محیط های یادگیری ومراکز علمی فرهنگی تجربه می کنند تا مسیر توسعه و حیا ت طیبه را طی نمایند.

حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان
استان خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن