اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خانه سمن های میراث فرهنگی در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

کد خبر : 12068

نشست اعضای هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ با مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی به منظور ایجاد خانه سمن ها در خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمدرحیم رهنما در دیدار با اعضای انجمن توسعه گردشگری چهارباغ اظهارداشت: با توجه به فعالیت های گسترده ای که سمن ها در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی دارند لذا نیازمنداست سمن ها ساماندهی بیشتری شوند و در این راستا خانه سمن های استان به منظور هماهنگی بیشتر سازمان های مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی تشکیل می شود.
وی افزود:ساماندهی تشکل ها، برگزاری جشنواره ها و ثبت میراث معنوی در ارتباط با سمن ها از سیاست های میراث فرهنگی است.
رهنما تصریح کرد: واگذاری خانه های قدیمی برای گالری ها و نمایشگاه ها و توسعه بخش های فرهنگی با همکاری شهرداری و بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که در حوزه میراث فرهنگی به منظور همکاری هرچه بیشتر با سمن ها صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: سمن ها می توانند کمک خوبی برای میراث فرهنگی باشند و از انجا که دغدغه چهارباغ ثبت میراث معنوی و هنرمندان به عنوان میراث داران استان است لذا با ایجاد خانه سمن های استان تمامی تلاش خود را برای حفظ میراث ناملموس استان به کار خواهیم برد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: در اینده نزدیک شرایط برای فعالیت سمن های مجوزدار بهبود قابل توجهی پیدا خواهد کرد و اولویت میراث فرهنگی در واگذاری فعالیت ها به سمن های مجوزدار و قانونی خواهد بود.
رضا سلیمان نوری ،رئیس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت های مختلف این تشکل از ابتدای تاسیس تاکنون عنوان کرد: به همان میزان که سمن های قانونی بازویی مفید برای سازمان میراث فرهنگی هستند، تشکل هایی که بدون داشتن مجوز در این عرصه فعالیت می کنند بدان دلیل که اقدامات نادرست چهره واقعی فعالیت های مرتبط با حوزه هایی چون میراث ،گردشگری ،صنایع دستی و سایر فعالیت های هویتی را مخدوش می کند، مخرب هستند و سازمان باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام دهد.
وی در ادامه گفت: ایجاد خانه سمن های مرتبط با سازمان میراث فرهنگی گام بسیار مفیدی درراه پیشرفت این حوزه در سطح استان است زیرا مانع از انجام اقدامات موازی شده و سمن ها را به بازوی قدرتمند سازمان تبدیل می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن