استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلی

کشور به ۵ هزار کیلومتر شبکه آزاد راهی نیاز دارد

کد خبر : 12025

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از منابع غیر بودجه ای برای توسعه شبکه آزادراهی کشور استفاده کنیم.

به گزارش صبح مشهد،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرای فاز اول آزادراه مشهد_چناران_ قوچان، با بیان اینکه ساخت هرکیلومتر آزاد راه، ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد، افزود: لذا برای این مهم باید به ایجاد یک ثبات اقتصادی برای سرمایه گذاران فکر کنیم.

وی ادامه داد: قانون در این زمینه باید از یک ثباتی برخوردار باشد تا سرمایه گذار بتواند برای پروژه های بلند مدت سرمایه گذاری کند، محیط اقتصادی ما اگر ثبات داشته باشد می تواند به سمت جذب سرمایه های بزرگ حرکت کند.

وی با اشاره به ۲۸ هزار میلیارد امضای قراردادهای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: برای این امر امیدواریم این رقم با شتاب بیشتری گسترش یابد، ما نیاز به سیاست های باثبات و بادوام در این راستا داریم.

آخوندی با بیان اینکه خراسان بزرگ در بحث خطه تمدنی ایران نقش بزرگی دارد، عنوان کرد: این استان یکی از کانون های اصلی توسعه تمدن اسلامی و ایران شهری در این منطقه است.

وی خراسان را یکی از نقاطی دانست که سهم بزرگی در جهت توسعه کشور دارد چرا که بزرگانی در حوزه های مختلف ازین استان به ثمر رسیده اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در تصمیماتی که در حوزه های مختلف برای کشور گرفته می شود، این حوزه تمدنی برای ما نقش راهنما دارد و اینکه ارتباطات را با کمک این حوزه به چه سمت و سویی توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه به خراسان باید نگاه فراملی داشته باشیم، ادامه داد: بازنگری به ایران در کل آسیای میانه یک امر ضروری است که به هر حوزه ای که وارد می شویم باید به خراسان نگاه کنیم مثلا در بازآرایی شبکه های هوایی، ریلی و آزادراهی.

آخوندی امنیت سیاسی و فرهنگی را در گرو توجه به منطقه استراتژیک و یاختاری خراسان دانست و گفت: نوع نگاه ما باید به این منطقه عوض شود.

وی همچنین به نقش مهم آزادراه مشهد_ چناران_ قوچان اشاره کرد و افزود: این آزاد راه علاوه بر اتصال نقاط مختلف داخلی، به اتصال راه های داخلی ایران به کشورهای همسایه نیز کمک می کند.
برای گسترش آزادراه، شبکه سازی بسیار مهم است

همچنین استاندار خراسان رضوی، گسترش آزادراه ها را برای ایجاد امنیت امری ضروری دانست.

علیرضا رشیدیان که در مراسم آغاز عملیات اجرای فاز اول آزادراه مشهد_چناران_ قوچان، سخن می گفت، افزود : آزاد راه مشهد_ چناران_ قوچان که از شمال وارد مشهد می شود هم مقصدی برای داخل است و هم برای خارج که بیشترین زائران از آن عبور می کنند.

وی افزود: ما نیاز به مسیرهای امن داریم و در طول این مسیرها با مشارکت آستان قدس رضوی، ۱۰۰ مجتمع خدماتی برای ارائه خدمات به زائران در نظر گرفته شده است.

رشیدیان بیان کرد: مشهد یک مسیر ترانزیتی شرق_ غرب و شمال_جنوب است که با توجه به حجم بالای ترانزیتی، به مسئله آزاد راه توجه جدی لازم است.

وی افزود: با همکاری وزرات راه و شهرسازی ۳هزار کیلومتر ترمیم و بهسازی جاده ها انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به افتتاح بیش از ۵۸ هزار مسکن مهر در طول ۴سال اخیر، تا کنون برای زیرساخت و روبناهای آن تلاش های خوبی انجام شده است.

وی به انجام مطالعات باند سوم فرودگاهی مشهد اشاره کرده و گفت: باتوجه به اینکه سال گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی، مشهد رکورددار بوده و برای رفع آلودگی های صوتی و زیست محیطی، برنامه مطالعات ساخت باند سوم فرودگاه مشهد در حال انجام است.

در ادامه این مراسم، مرتضی بختیاری قائم مقام آستان قدس رضوی نیز به مشارکت این آستان برای ساخت بزرگراه مشهد_چناران_ قوچان اشاره کرد و گفت: تدبیر آستان قدس رضوی در این راستا سه رویکرد را دنبال کرده است.

وی بیان کرد: آبادانی منطقه، تسهیل در امور رفت و آمد زائران و کاهش معضلات ترافیک و تصادفات از موارد مهم و مشارکت این حوزه برای ساخت آزادراه بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن