استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

جشنواره قصه گویی با رویکرد مشهد ۲۰۱۷ برگزار می شود

کد خبر : 11930

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: این کانون تقریبا به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مربی دارد و باید با تنها ۱۲۷ مربی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز هفت تا ۱۷ ساله استان خدمات بدهد.

به گزارش صبح مشهد، جواد محقق نیشابوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مربیان در چهار قالب رسمی، پیمانی، قراردادی و پاره وقت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همکاری می کنند.
وی گفت: این مربیان در چهار گرایش علمی، ادبی، فرهنگی و دینی در ۴۰ رشته از جمله پویانمایی، سفالگری، قصه گویی، ادبیات داستانی ، شعر و سینمای کودک فعالیت می کنند.
او افزود: اکنون در استان خراسان رضوی با ۷۲ شهر و ۲۸ شهرستان، تنها ۴۶ مرکز کانون پرورش فکری وجود دارد که سه مرکز آن امسال آغاز به کار کرده و در هشت شهرستان تازه تاسیس استان از جمله خوشاب، فیروزه و باخرز هنوز مرکزی راه اندازی نشده است.
وی گفت: به طور میانگین، سالانه ۲۴ هزار دانش آموز هفت تا ۱۷ ساله، به عنوان عضو ثابت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ارتباط هستند و به طور مرتب به مراکز کانون مراجعه دارند.
او افزود: این به آن معنا است که تنها ۲ درصد دانش آموزان واجد شرایط خراسان رضوی زیر چتر برنامه های این کانون قرار دارند اما واقعیت این است که گستره تاثیر آموزه های کانون بیش از ۲ درصد است.
وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چاپ و عرضه کتب وی‍ژه مقاطع سنی کودکان و نوجوانان، ساخت وعرضه اسباب بازی، برگزاری جشنواره های متعدد و فعالیت مراکز سیار، طیف بسیار گسترده ای از دانش آموزان را زیر پوشش خدمات خود دارد.

محقق ادامه داد: طی دو سال گذشته، اعتبارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برای گسترش و ساخت و ساز هرچه بیشتر این مرکز به چهار برابر رسیده است و ما در طرح توسعه ششم، در بخش فرهنگ و هنر نسبت به دوره پنجم توانستیم این اعتبارات را از ۷درصد به ۲۵درصد برسانیم که این اتفاق در هیچ یک ازکانون های کشور به این صورت شکل نگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گسترش فعالیت‌های کانون ادامه داد: ما مدعی نیستیم که باید برای گسترش کانون، ساخت و ساز بیشتری داشته باشیم اما حداقل باید در هر شهرستان و یا در هر شهرمان یک کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان مرکزی که بتواند کل شهر را تحت پوشش قرار دهد، داشته باشیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد به عنوان یک کلان شهر باید به  اندازه۲۰تا ۲۵ شهرستان تقسیم شود که در ۲۵منطقه اش بتوانیم ۲۵مرکز داشته باشیم. البته این مقدار هم گسترش محسوب نمی شود ولی می‌تواند حداقلی برای گسترش کانون باشد.

محقق نیشابوری اضافه کرد: ما باید بتوانیم کانون را به اماکن دیگر مانند مدرسه، محله ها،خیابان ها و… ببریم و مهم تر از آن اینکه ما نباید به فکر متولی بودن برای کانون باشیم بلکه باید در حکم مادری باشیم که بچه‌های زیادی را متولد می‌کند و چون هر مربی ما یک صاحب نظر محسوب می‌شود باید دانش خود را در این حوزه گسترش دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به برنامه های کانون به مناسبت رویداد مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: فعالیت‌ها و حضور ما در رویداد مشهد ۲۰۱۷ بسیار خوب بوده و از جمله برنامه هایی که با رویداد مشهد ۲۰۱۷ مرتبط است و در حال رایزنی برای انجام هماهنگی‌های آن هستیم “جشنواره قصه گویی یا مادران قصه گو ” است که مسایل فرهنگ دینی، فرهنگ رضوی، مباحث عمومی و معرفی مشهد از آیتم‌های آن هستند و قرار است تا قبل از ۱۱ دی ماه پیگیری شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن