استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلی

۵۷ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ ۵۲۶۵ بیماران خاص

کد خبر : 11906

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اینکه مجموع بیماران خاص در استان۵ هزار و ۲۶۵ نفر هستند، گفت: ۵۷ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا رمزی مدیر کل سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی امروز (۶ شهریور) در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: وضعیت بیمه شدگان استان قبل از آغاز دولت تدبیر و امید ۷ درصد بود که در دولت یازدهم رشد ۲۳ درصدی را داشته است به طوریکه از ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۲۳ نفر به ۳ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه ۹.۵ درصد کل بیمه شدگان سلامت در خراسان رضوی وجود دارند، اظهار داشت:۵۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند همچنین مجموع بیماران خاص تحت پوشش ۵ هزار و ۲۶۵ نفر می باشند که اکثر آنها به بیماری نارسایی کلیوی مبتلا هستند.

رمزی با اشاره به اینکه در آمد های سال گذشته از صندوق درآمد دولت ۱۳۸ میلیارد تومان بوده، ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد دفاتر پیشخوان موجود در استان ۳۷ دفتر بود اما در سال ۹۵ این تعداد به ۶۲ دفتر افزایش پیدا کرد که زمینه اشتغال ۲۴۵ نفر را هم فراهم نمود.

مدیر کل سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی مجموع هزینه های درمانی سال ۹۲ را ۴۲۲ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و اقدامات دولت در این زمینه هزینه های درمانی در سال گذشته هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان بوده است همچنین تعداد مراجعت بیمه شدگان از ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار دفعه مرتبه به ۲۰ میلیون و ۲۶ هزار مرتبه رسیده است.

وی به وجود جمعیت ۲۳ هزار و ۵۵ نفری پناهندگان تحت پوشش بیمه سلامت در استان اشاره کرد و افزود:۴ هزار و ۸۹۰ مرکز و موسسات ارائه کننده خدمات در استان وجود دارند که با آنها قرارداد منعقد کردیم که ۲۹۰ مرکز از این تعداد در سطح یک می باشند.

رمزی تعداد بیمه شدگان روستایی در استان را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد:میزان کل بدهی های سازمان سلامت خراسان رضوی به بیمارستان ها، داروخانه و مراکز طرف قرارداد در حال حاضر ۹۰۰ میلیارد تومان می باشد که عمده این بدهی ها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیر کل سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت:در سال ۹۲ ما ۷۰ قلم داروی خاص داشتیم که در سال گذشته به ۸۹ قلم رسید و کل اقلام دارویی از ۲ هزار و ۲۳۷ مورد به ۲ هزار و ۳۸۶ مورد افزایش داشته است همچنین مجموع مراجعه کنندگان در حوزه دارو از ۵ میلیون و ۳۵ هزار مرتبه در سال ۹۲ به ۷ میلیون و ۳۵۱ هزار مرتبه مراجعه رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن