اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد به عنوان پایتخت رسانه‌ای جهان اسلام معرفی شد

کد خبر : 11812

شهر مشهد با وجود ظرفیت‌های ویژه‌ای که داراست، میزبانی هشتمین بازار فیلم اسلامی را نیز از آن خود کند.

جانشین شهردار در ستاد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام از معرفی شهر مشهد به عنوان پایتخت رسانه‌ای جهان اسلام از سوی دبیرخانه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: بعد از میزبانی مشهد از نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و همچنین هفتمین بازار فیلم اسلامی در کنار جشنواره فیلم اتحاد، مشهد آمادگی خود را برای ایجاد دفتر این اتحادیه در جهت تسهیل در حضور هنرمندان و فیلم‌سازان در بازار فیلم و معرفی ظرفیت‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعلام کرد.
وی با اشاره به چهار رقیب پیش‌روی شهر مشهد در این زمینه ادامه داد: در همین راستا شهرهای تبریز، اصفهان، بیروت و بغداد به عنوان مهم‌ترین رقبای شهر مشهد در این انتخاب شناخته می‌شدند که پس از تفاهمی که بین شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و همچنین تصویب لایحه‌ای دو فوریتی در شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص آمادگی شهر امام رضا(ع) از این فرصت استثنایی صورت گرفت، دیروز طی ۳ دور مذاکره فشرده و چالشی، این عنوان ارزشمند به شهر مشهد اعطا شد.
جانشین شهردار در ستاد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه این انتخاب در جهت تبدیل شدن مشهد به عنوان قطب رسانه‌ای کشورهای مسلمان صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: با این نامگذاری و همچنین راه‌اندازی دفتر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، اجلاس‌های دوره‌ای این مجموعه و اجلاس تولید نظریه‌های رسانه‌ای در مشهد برگزار خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: شهر مشهد با وجود ظرفیت‌های ویژه‌ای که داراست، میزبانی هشتمین بازار فیلم اسلامی را نیز از آن خود کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن