اسلاید شوستون اصلیسیاسیورزشیپربازدیدترین ها

۲ مصوبه شورای شهر در زمینه هبه به منطقه زلزله زده بخش رضویه و زینبیه دمشق مغایر با قانون است

کد خبر : 11605

به گزارش صبح مشهد، محمد رحیم نوروزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ماده ۷۳ قانون شهرداری ها درآمد شهر فقط باید درمحدوده قانونی شهر هزینه شود، اما شهرداری و شورای شهر مشهد خلاف این امر چند بار اعتبارات شهر را در خارج از چارچوب قانون هبه کرده اند.
وی اظهار کرد: آنان می گویند هبه مغایرتی با قانون ندارد اما از نظر ما این امر غیرقانونی است و با اعلام وزارت کشور مصوبه هبه برای منطقه زینبیه دمشق، غیرقانونی بوده و باطل شده است.
وی گفت: نامه وزارت کشور مبنی بر ابطال این مصوبه به شهردار مشهد ارائه شده و وی نیز به شهردار منطقه هفت مشهد اعلام کرده است اختصاص اعتبار به منطقه زینبیه در حاشیه شهر دمشق بر اساس اعتراض فرمانداری مشهد و نظر وزارت کشور، غیرقانونی بوده و باطل است.
نوروزیان افزود: موضوع هبه ۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده بخش رضویه مشهد هم با توجه به اختلاف نظر به هیات نظارت مرکزی ارجاع شده است.
وی با تاکید بر اینکه مسئولیت بازسازی مناطق زلزله زده بر عهده فرمانداری و دستگاه های اجرایی از قبیل بنیاد مسکن است اظهار کرد: شهرداری وظیفه ای در این مناطق ندارد و اقدام آن خلاف قانون می باشد.
وی گفت: مصوبه مزبور مربوط به اردیبهشت ماه است و انتشار نامه ای که برای رئیس شورای شهر ارسال شده در فضای مجازی آن هم طی روزهای اخیر با این عنوان که فرماندار با کمک به بازسازی مناطق زلزله زده مخالفت کرده است، امری عادی نیست.
فرماندار مشهد افزود: جو سازی، وارونه جلوه دادن واقعیت و استفاده از عواطف مردم اقدام غیر اخلاقی و نوعی بی انصافی است.
وی اظهار کرد: طبق تبصره سه ماده ۹۹ عواید حاصل از حریم باید در داخل حریم و روستاهای حریم با نظارت بخشداری و فرمانداری هزینه شود.
وی گفت: در زمینه بخشش ها و مواردی که باید پاسخگو باشند به رغم پیگیری های متعدد، جواب نمی دهند و در حوزه ساخت و سازهای حریم و حاشیه شهر نیز که به صورت غیر مجاز ساخته می شود عملکرد خوبی نداشته اند.
نوروزیان افزود: آنان اگر پول و منابعی دارند، جای کار بسیار می باشد.
وی با بیان اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، اظهار کرد: در حاشیه شهر مشهد مشکلات عدیده ای داریم و این پول را در این مناطق هزینه کنید اما نمی دانم با چه انگیزه ای این گونه اقدامات را انجام می دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید به افکار عمومی پاسخ دهند، گفت: روز گذشته نیز شورای شهر مشهد که روزهای پایانی فعالیت خود را طی می کند ۳۰ میلیارد ریال از منابع این شهر را برای توسعه اردوگاه فرهنگی شهر حمیدیه در غرب کشور هبه کرد.
فرماندار مشهد افزود: برای این گونه کمک ها مسیرهای قانونی وجود دارد و تاکید ما آن است که بر اساس قانون کار را پیش ببرند.
وی اظهار کرد: مشکلی برای کمک به حاشیه شهر دمشق سوریه وجود ندارد و باید کمک شود اما این کار باید از مسیرهای قانونی انجام شود همانگونه که مردم ما در آنجا خون و جان خود را در طبق اخلاص نهاده و برای آبادانی آن هم کمک می کنند.
طی روزهای اخیر نامه ای در شبکه مجازی منتشر شده که در زیر تصویر نامه نوشته شده است ‘مخالفت فرماندار مشهد با کمک شهرداری مشهد به زلزله زدگان فریمان، با وجود تصویب شورای شهر و دستور شهردار مشهد، فرماندار مخالف کمک به بازسازی این مناطق است !؟ ‘

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن