اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

جایزه جهانی گوهرشاد نمادی برای توسعه فرهنگ نیکوکاری و دگرخواهی در پرتوی خداخواهی است

کد خبر : 11585

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدعیان حقوق زنان در غرب، بزرگترین ناقضان حقوق زن در عالم هست.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دومین جایزه جهانی بانو گوهرشاد که در سالن همایش قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه نگاه مغرب زمین به زنان از موضوعاتی مورد مناقشه جدی تفکر اسلامی با فرهنگ غربی است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای غربی که مدعیان حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان در عالم هستند، خود بزرگترین ناقضان و تهدیدکنندگان حقوق زنان هستند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری جایزه جهانی بانو گوهرشاد را نماد و نمودی برای توجه به امور خیریه و نیکوکاری معرفی و عنوان کرد: این جایزه جهانی نمادی برای توسعه فرهنگ نیکوکاری و دگرخواهی در پرتوی خدا در جهان است.
وی با اشاره به اینکه زنان و بانوان فرهیخته ایرانی که در عرصه‌های گوناگون اجتماعی نقش آفرین هستند، می‌توانند به الگویی برای زنان مسلمان در عالم تبدیل شوند. تصریح کرد: باید در سطوح مختلف تصمیم گیری در جهان اسلام نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف مورد توجه باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان رقم خوردن مدنیتی به نام دین و ارزش‌های الهی با نقش آفرینی فعال زنان در جهان را ممکن خواند و بیان کرد: تفاوت میان جایزه جهانی گوهرشاد با سایر جوایز دنیا که برای امور خیریه اهدا می‌شوند، در آن است که نگاه این جشنواره ایجاد تمدن و تمدن سازی بر اساس مفاهیم عالی انسانی و اسلامی در جهان است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: تمدن اسلامی، تمدنی بوده که در آن جایگاه و شأن خدادادی زنان مورد توجه و تأکید است؛ نقشی که زنان می‌توانند در ایجاد تمدن اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و غیره ایفا کنند، نقشی شاخص و بی‌بدیل است و این نقش آفرینی با آنچه که غرب از نقش زن مطرح می‌کند، بسیار متفاوت می‌باشد.
وی با اشاره به تفاوت نگاه نظری و عملی اسلام به زن با آنچه مغرب زمین مدعی آن است، خاطرنشان کرد: اسلام در حوزه نگاه به زنان در بحث نظری و عملی با مغرب زمین مناقشه دارد؛ نگاه فمینیستی مورد بحث است، امروز ما شاهد ستم و ظلم‌هایی هستیم که از سوی مدعیان حقوق زنان به شأن و جایگاه زن روا داشته می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بسیار تفاوت وجود دارد میان دگر خواهی برای رضای الهی با امور خیریه‌ای که برای کسب منافع یا جلب توجه دیگران انجام می‌شود، در فرهنگ رضوی کرامت تنها مختص به امور خیریه‌ای است که از سر خداخواهی باشد و کریم و کریمه به افرادی اطلاق می‌شود که تنها برای رضای خدا کار انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه تفاوت میان جایزه جهانی گوهرشاد با سایر جوایز دنیا که برای امور خیریه اهدا می‌شود، در آن است که نگاه این جشنواره ایجاد تمدن و تمدن سازی است. عنوان کرد: جایزه جهانی گوهرشاد همراه خود سخن و پیام دارد، پیام آن این است که می‌توان به نام دین و ارزش‌های الهی با نقش آفرینی زنانی فرهیخته و نیکوکار مدنیتی متعالی را در عالم رقم زد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان جایزه جهانی بانو گوهرشاد را الگویی برای توسعه فرهنگ نیکوکاری در عالم دانست و خاطرنشان کرد: این جایزه برای بانوان فرهیخته و نیکوکاری است که امور خدا پسندانه را از سر خیرخواهی و خیراندیشی تنها برای رضای خدا و نه کسب منافع و جلب توجه دیگران انجام می‌دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن