استانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

در موضوع دیوان محاسبات و شهردار مشهد سو تفاهم ایجاد شده بود/ دولت به ردیف زیارت توجه کند

کد خبر : 11510

در موضوع دیوان محاسبات و شهردار مشهد یک سو تفاهم ایجاد شده بود که با برگزاری جلساتی، مشکل پیگیری و حل شد.

نشست خبری نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه پیش از ظهر برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ارتباط با معرفی هیئت وزیران اظهار داشت: در این دوره مجلس تصمیم گرفته که برخورد فعال با این موضوع داشته باشد و قبل از اینکه رئیس جمهور افراد را معرفی کند، فراکسیون‌های مختلف وارد گفت‌و‌گو با رئیس جمهور شدند و کلی و مصداقی نظرات‌ خودشان را به رئیس جمهور ارائه دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: با توجه به اینکه توانایی یک وزیر می‌تواند مشکلات مردم را بیشتر یا کمتر کند، وظیفه اصلی مجلس بعد از معرفی کابینه توسط رئیس جمهور شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۴ حوزه کلان مشکلات جدی در کشور وجود دارد، بیان کرد: با استقرار دولت جدید، در بعضی از موارد مجلس رأسا ورود پیدا می‌کند تا علت تاخیر در بررسی بعضی از موارد را پیگیری کند، مسئله آب یکی از این موارد است که تبدیل به بحران شده و در بعضی از شهرها دچار خشکسالی شده‌ایم.

قاضی‌زاده هاشمی بیمه بازنشستگی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و گفت: با ورشکسته شدن صندوق‌های کوچک، مشکلاتی برای مردم در این زمینه به وجود آمده که باید سریع‌تر حل شود. امیدواریم تا تیرماه سال آینده در قالب برنامه ششم و بودجه سنواتی به یک برنامه اجرایی در این مسئله برسیم و ریل‌گذاری اجرایی آن را انجام دهیم.

وی در ادامه نشست در رابطه با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: در بعضی از موارد مجوز استفاده عمومی نمی‌توان داد و در مورد تلگرام هم مشکلات جدی داریم چرا که این شبکه‌ها برای فعالیت در ایران باید قوانین ما را بپذیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ردیف بودجه حاشیه شهرهای مذهبی اظهار داشت: کار ما در دو سطح پشتیبانی و نظارت تعریف می‌شود و باید برای این مسئله منابعی اختصاص پیدا کند که توسط سازمان برنامه‌ریزی و بودجه انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در گفت‌و‌گویی که با فرمانداری مشهد و استانداری خراسان رضوی داشتیم، سرانه‌های حاشیه شهر مشهد باید اصلاح شود چرا که در زمینه فضای سبز و خدمات درمانی دچار کمبود است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ایجاد بیمارستان در مناطق حاشیه شهر مشهد مشکل تامین زمین را داریم که قرارداد اولیه آن با وزارت بهداشت منعقد شده، چند نقطه زمین هم شناسایی و با آستان قدس هم صحبت شده است.

وی در رابطه با طرح اصلاح پول ملی گفت: حذف یک صفر خیلی ارزشمند نیست و حداقل باید ۴ صفر حذف شود و این نگرانی وجود دارد که این جابه‌جایی همراه با افزایش قیمت دلار باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن