اجتماعیستون اصلیپربازدیدترین ها

ترویج نشاط اجتماعی اولویت مسیر پیشگیری و درمان اعتیاد / لزوم افزایش سطح آگاهی مدیران سازمانهای مردم نهاد

کد خبر : 11283

همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با رویکرد نشاط در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، کارشناس مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار ما، به تبیین اهداف و رویکردهای جدید ضمن برگزاری این همایش پرداخت.

الهه خاتمی گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی ویژه ی سازمان های مردم نهاد ، از اهداف اصلی برگزاری این همایش می باشد.
وی اظهار داشت : در همین رابطه وزیرکشور نیز اعلام نمودند تا در سطح جامعه دیدگاه جدیدی برمبنای رویکرد اجتماعی ایجاد شود.
خاتمی افزود : این همایش با همکاری سازمان ورزش و جوانان برگزار شده که در آن از مدیران سازمان های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی و حوزه های درمان و کاهش آسیب دعوت به عمل آمده است.
کارشناس مشارکت های مردمی با تاکید مجدد بر سخنان معاون سیاسی اجتماعی استاندار در زمینه ی ایجاد نشاط اجتماعی گفت : با ایجاد نشاط در جامعه و رفع اضطراب و کسالت در جوانان ، زمینه های ابتلا به بیماری اعتیاد کاهش خواهد یافت.
وی در همین راستا ادامه داد : با ایجاد پنل های تخصصی مجزا در زمینه های درمان و پیشگیری ، کارگاههایی تشکیل شده که با حضور اساتید محترم به بالا رفتن سطح آگاهی مددکاران خواهیم پرداخت.
خاتمی افزود: در بخش پیشگیری ،کارگاه طرح نویسی و در بخش درمان ،آشنایی مراکز ترک اعتیاد را با انواع حمایت های اجتماعی و اثرات آن خواهیم داشت.
وی با امید موثر واقع شدن این آموزشها گفت :مراکز موجود در سطح شهر تاکنون به صورت عملی اقدامات درمانی خود را انجام داده اند و اکنون ما در این کارگاه ها روش علمی را با حضور اساتید و محققان برجسته آموزش خواهیم داد.
خاتمی با تاکید بر این نکته که معتاد بیمار است و نه مجرم گفت: برای اصلاح دیدگاه اجتماعی نسبت به این بیماران و ایجاد فرهنگ جامعه پذیری بهبودیافتگان ، آموزشهایی را در جامعه و سازمانهای مردم نهاد آغاز نموده ایم.
وی در پایان بیان کرد: سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی بهترین پوشش دهندگان مسائل اجتماعی هستند و در این زمینه نیز فعالیت های گسترده ای دارند که پس از آموزشهای موثر می توانند عملکردی بهتر ، مفیدتر و وسیع تر داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن