ستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری به باغ موزه دفاع مقدس

کد خبر : 11240

در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس کمک۳۰ میلیارد ریالی شهرداری به باغ موزه دفاع مقدس تصویب شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، یکصد و هشتادمین جلسه علنی صبح امروز با ۸ دستورکار فعالیت خود را آغاز کرد و اعضا نسبت به بررسی آنها اقدام نمودند.

در ابتدای این جلسه، کمال سرویها، رئیس شورای شهر مشهد مقدس با اشاره به بهره برداری از دوربرگردان های واقع در بزرگراه شاهد و خاتم، اظهارداشت: متاسفانه طی این هفته و همزمان با افتتاح این پروژه ها شاهد پوشش خبری شایان و درخور این اقدام شهرداری در رسانه‌ها نبودیم.

سرویها با بیان اینکه به همت شهرداری مشهد مقدس و سازمان عمران شهرداری بهره برداری از این دوربرگردان‌ها ۴ ماه سریعتر از موعد پیش بینی و مدنظر صورت گرفت، تصریح کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حجم فعالیت عمرانی صورت گرفته بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است.

وی با اشاره به نقش جدی کمیته های نظارتی شورای شهر و مخصوصا کمیته نظارتی منطقه ۱۰ در احداث این پروژه‌های دوربرگردان، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها بسیاری از مشکلات ترافیکی و معضلات ۳۰ ساله کارخانجات محور غرب برطرف می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس مدت زمان اجرای پروژه مذکور را ۶ ماه اعلام کرد و افزود: حمایت های شهرداری نقش بی‌بدیلی در تسریع روند پیشرفت عملیات عمرانی و اجرایی داشته است.

سرویها در ادامه اظهارداشت: با چنین حجم کار سنگینی، گفتن اینکه پروژه های مذکور بدون برنامه های مطالعاتی و … صورت پذیرفته و سبب ایجاد مشکلات ترافیکی در محورهای مواصلاتی شهر شده در حالیکه که هیچ محدودیتی در این خصوص بوجود نیامده است، کاملا اشتباه می‌باشد.

وی گفت: روال شهر مشهد به گونه‌ای شده که خادمان شهر خود را تشویق نمی‌کنیم؛ بلکه روحیه و انگیزه آنها را نیز تضعیف کرده و ترس به دل ایشان می‌اندازیم چرا که اگر نقصی باشد آن را بسیار بزرگ می‌کنند و اگر ضعفی نیز نباید، آن را ایجاد می‌کنند.

سرویها در پایان سخنان بخش اول خود افزود: امیدواریم این زحمات در دوره های بعدی شهرداری مشهد نیز اجرایی شود.

نخستین دستور کار جلسه علنی امروز شورای شهر مشهدمقدس به اعتراض فرمانداری مشهد در مورد تمدید مهلت تخفیف برای عوارض شهری اختصاص یافت و پس از اینکه اعضا نظرات خود را بیان کردند نظریه کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد.

طبق این نظریه، با توجه به تعیین بهای اراضی، ساختمان‌ها و مستحدثات طبق مصوبه هیات محترم وزیران، عوارض نوسازی در شهر مشهد با افزایش حدود ۴ برابری مواجه شده است؛ براین اساس در انتهای سال گذشته و مشابه با رویه شورای اسلامی شهر در کنترل افزایش عوارض ناشی از اجرای دفترچه ارزش معاملاتی املاک مصوب کمیسیون ماده ۶۴ قانون مالیات مستقیم در سال ۱۳۹۵، این شورا اقدام به تصویب اعطای تخفیف ۴۰ درصدی به شهروندان نموده است که مصوبه مربوطه مورد اعتراض آن هیات قرار نگرفته و لازم الاجرا گردیده است.

برهمین اساس تمدید مدت مصوبه مذکور، وضع مصوبه جدید نبوده، بلکه تمدید همان مصوبه قبلی شورا شهر است؛ لذا با توجه به شرایط اقتصادی عمومی جامعه، وضعیت معیشت مردم و استقبال چشمگیر شهروندان در پرداخت بدهی های معوق موردنظر، شورای اسلامی شهر بر مصوبه خود تاکید می‌نماید.

دومین دستور این جلسه درخصوص واگذاری ملک یا امتیاز به پیمانکاران باغ موزه دفاع مقدس بود و طبق آن به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد با پرداخت مطالبات پیمانکاران این پروژه بابت انجام فعالیت های عمرانی آن در صورت تمایل پیمانکاران در قالب واگذاری ملک یا اعطای امتیاز پروانه ساختمانی مجموعا تا سقف ۳۰ میلیارد ریال از محل ردیف اعتبارات کمک به موسسات فرهنگی بودجه سال جاری شهرداری، به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ساخت و تکمیل باغ موزه مذکور کمک نماید.

همچنین شهرداری مکلف شد با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس طی مدت ۲ ماه نسبت به اجرای عملیات محوطه سازی و فضاسازی باغ موزه دفاع مقدس اقدام کند.

گفتنی است سقف ریالی این مصوبه ۲۰ میلیارد ریال، در قالب ارائه خدمات و انجام فعالیت های مرتبط  با اجرای پروژه و از محل بودجه فرهنگی است و اقدامات انجام شده باید با هماهنگی مشاور طرح باشد و به نحوی صورت پذیرد که امکان استفاده همزمان از محوطه باز و مجموعه های احداثی در باغ موزه دفاع مقدس فراهم شود.

شهرداری مشهد مقدس در این خصوص موظف شد در جهت کسب اطمینان از بهره برداری مناسب اعتبارات واگذار شده در این مصوبه، نظارت لازم را با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عمل آورد.

در ادامه سومین دستورکار مورد بررسی قرارگرفت که در خصوص اصلاح آیین نامه اجرایی راهبری بوستان های مقیاس شهری بود که پیشنهاد نخعی راد به اتفاق آراء اعضا تصویب شد و طی آن مقرر گشت نماینده شورای شهر مشهدمقدس به عنوان ناظر و حتی‌الامکان از بانوان عضو شورای اسلامی شهر باشد.

شایان ذکر است در صورت عدم حضور بانوان در میان اعضاء شورا، یک نفر از بانوان به پیشنهاد هیئت رئیسه شورا و تصویب شورای شهر به عنوان مشاور به هیئت امناء معرفی شود.

چهارمین دستورکار جلسه شورا به افزایش سرمایه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اختصاص یافت که طبق آن به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به استناد ماده بند ۷ ماده ۱۲ اساسنامه سازمان آتش نشانی نسبت به افزایش سرمایه سازمان یاد شده با رعایت تشریفات اداری و قانونی از مبلغ سیصد و چهل و پنج میلیارد و هشتاد میلیون ریال به مبلغ نهصد و پنجاه و هشت میلیارد ریال اقدام و مبلغ افزایش یافته را از حساب بستانکاری شهرداری کسر و به سرمایه اولیه سازمان منظور نماید.

در ادامه نظریه کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح ریزی شهری در زمینه پاسخگویی به نواحی فاقد طرح تفصیلی بر اساس نقشه جامع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در نواحی دارای مشاور طرح تفصیلی پاسخگویی پس از استعلام از مشاور مربوطه و در نواحی فاقد مشاور، پاسخگویی برابر طرح مصوب کمیته اجرایی ضوابط طرح های تفصیلی امکان‌پذیر خواهد بود و  حداکثر زمان لازم برای پاسخگویی مراجعین، یک ماه در نظرگرفته شد.

همچنین مصوب شد شیوه نامه اجرایی طرح مذکور حداکثر طی مدت ۱۵ روز جهت تصویب به کمیسیون فنی عمرانی و طرح ریزی شهری با حق حضور و رای اعضاء محترم شورا ارائه شود.

دیگر مصوبه شورا در یکصد و هشتادمین جلسه خود مربوط به واگذاری ساختمان به موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور بود که طبق آن شهرداری مکلف شد زمین و ساختمان متعلق به خود در بلوار امت، امت ۵، به مساحت عرصه حدود هزار و سیصد مترمربع و اعیان ۴۰۰ مترمربع را به مدت ۱۰ سال  جهت بهره‌برداری موسسه مذکور که وابسته به حوزه علمیه است، در اختیار مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی به صورت رایگان قرار گیرد؛ گفتنی است در ادامه مصوب شد به میزان حداکثر اجرت المثل و به درخواست شهرداری خدمات ارائه کند.

در ادامه لایحه دو فوریت دریافت ۳ درصد عوارض سهم آموزش و پرورش توسط شهرداری به رای گذاشته شد که با مخالفت نخعی راد به کمیسیون ارجاع داده شد.

نخعی راد در این خصوص گفت: شورای شهر مشهد مقدس قبل تر در خصوص اجرای این طرح مصوبه‌ای داشته و این مصوبه باید اجرا شود.

در ادامه یک فوریت این طرح تصویب شد و پس از بررسی مجدد در کمیسیون مربوطه، به صحن علنی شورا آورده می‌شود.

دیگر مصوبه شورا در یکصد و هشتادمین جلسه خود مربوط به واگذاری ساختمان به موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور بود که طبق آن شهرداری مکلف شد زمین و ساختمان متعلق به خود در بلوار امت، امت ۵، به مساحت عرصه حدود هزار و سیصد مترمربع و اعیان ۴۰۰ مترمربع را به مدت ۱۰ سال  جهت بهره‌برداری موسسه مذکور که وابسته به حوزه علمیه است، در اختیار مدیریت حوزه علمیه خراسان رضوی به صورت رایگان قرار گیرد؛ گفتنی است در ادامه مصوب شد به میزان حداکثر اجرت المثل و به درخواست شهرداری خدمات ارائه کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن