استانیاسلاید شودانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

هفتمین دوره طرح نشاط معنوی در ۷۸ بقعه خراسان رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 11233

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی گفت: هفتمین دوره طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۷ تیرماه تا ۲۶ مردادماه ۹۶ به مدت ۶ هفته در ۷۸ بقعه متبرکه استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: هفتمین دوره طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۷ تیر ماه تا ۲۶ مرداد ماه ۹۶ به مدت ۶ هفته در ۷۸ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: مخاطبان عام این طرح عموم مردم و مخاطبان خاص دختران و پسران ۷ تا ۱۸سال است و در این طرح ۸۰ روحانی همکاری دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به حفظ سوره مبارکه واقعه توسط شرکت‌کنندگان در مدت زمان اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: در کنار آن کلاس‌های قرآنی، هنری، ورزشی، آموزشی، غرفه عفاف و حجاب، برپایی خیمه‌های معرفت و غیره را خواهیم داشت.

احمدزاده تصریح کرد: در اجرای این طرح اساتید حوزه کودک و نوجوان حاضر هستند و پیش‌بینی حضور بیش از ۵ هزار نفر در این دو گر‌وه سنی داریم و ۱۰۰ خیمه معرفت در ۳۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت، تاکید کرد: ویژه برنامه‌های این دهه مبارک از ولادت کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت عالم آل محمد(ع)، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ۷۸ بقعه متبرکه خواهد بود که شامل برگزاری جشن‌های باشکوه، سخنرانی، ویژه برنامه روز دختران، ترویج فرهنگ وقف، سبک زندگی رضوی و غیره خواهد بود.

در این نشست حجت‌الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی در قالب طرح ضیافت الهی در ۸۵ بقعه متبرکه برگزار شد.

وی در رابطه با وقف‌های به ثبت رسیده استان در ماه مبارک رمضان، افزود: غریب به ۱۰۰ محفل قرآنی در سطح استان با حضور قاریان و حافظان برتر ایرانی و مصری برگزار شد و ۵ هزار وقف قرآنی به ثبت رسید‌.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: این برنامه‌ها از اول ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر برگزار شد و در مناسبت‌های همچون وفات حضرت خدیجه(س)، ولادت امام حسن مجتبی(ع)، لیالی قدر، شهادت امام علی(ع)، روز جهانی قدس و نماز عید سفید فطر برنامه‌های ویژه‌تری برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن