اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

دومین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان کشور برگزار می‌شود

کد خبر : 11245

معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: دومین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان کشور به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، میکائیل باقری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: خراسان رضوی سرآمد قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور بوده است‌. سال گذشته پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی دانش‌آموزی را در مصلی تهران داشتیم و در میان تمامی بخش‌هایی که مسابقات برگزار شد بخش دانش‌آموزی بالاترین امتیاز را گرفت و ۳ برگزیده این مسابقات از ایران بودند.

معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال گذشته برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان آغاز شد، خاطرنشان کرد: این رویداد در مشهد برگزار شد و معلمان ایرانی بیشترین عناوین برتر را کسب کردند و به واسطه میزبانی بسیار خوب مشهد دومین دوره این رویداد هم در این شهر مقدس برگزار می‌شود.

باقری تصریح کرد: پس از برگزاری موفق نخستین دوره این مسابقات که با حضور ۵۰۰ هزار معلم کشور برگزار شد شاهد درخواست‌های مکرر در برگزاری مجدد این رویداد در مشهد بودیم.

وی تاکید کرد: در این رویداد قرآنی ۳۰۰ معلم آقا و خانم در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، نهج‌البلاغه، احکام و پژوهش‌های قرآنی برگزار می‌شود و ۲۶ داور آقا و خانم کار قضاوت را بر عهده دارند و در پایان مسابقات از نفرات اول تا پنجم هر بخش که در مجموع ۴۰ برگزیده خواهند بود تقدیر به‌عمل می‌آید.

معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: مراسم افتتاحیه این رویداد قرآنی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه و مراسم اختتامیه آن از ساعت ۹ تا ۱۱ شنبه ۱۷ تیر ماه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

باقری گفت: رقابت ۵۰۰ هزار معلم در ۷۲۰ منطقه برگزار شد و از هر استان ۸ نفر ۴ آقا و ۴ خانم در مرحله کشوری حاضر می‌شوند و این مسابقات انگیزه فرهنگیان را در رشته‌های مختلف بالا می‌برد و سبب ارتقاء آنها می‌شود.

براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: مشهدالرضا(ع) خاستگاه قرآنی کشور است و در سال ۲۰۱۷ بیشترین برنامه‌های قرآنی به میزبانی مشهد برگزار می‌شود. در همین راستا دومین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان که ۲۵۰ نفر حاضر هستند که ۱۳۵ آقا و ۸۵ خانم شرکت‌کننده و ۳۰ داور حاضر هستند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با زمان برگزاری این رویداد، خاطرنشان کرد: این مسابقات از چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به مدت ۵ روز برگزار و صبح فردا از ساعت ۹ تا ۱۲ مراسم افتتاحیه این رویداد قرآنی در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

منصوریان تصریح کرد: مرداد ماه امسال سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مشهد برگزار می‌شود و خراسان رضوی در ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه نخست کشور در این عرصه بوده است.راه‌اندازی دارالقرآن‌ها یکی دیگر از اقدامات استان بوده و تاکنون ۶۳ دارالقرآن در خراسان رضوی فعال شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات بخش برادران در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و مسابقات بخش خواهران در مجمتع فرهنگی فدک آل محمد(ص) برگزار می‌شود و افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی و ملی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن