اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

راهبرد هر مستضعف مظلوم یک رسانه باید سرلوحه فعالیت رسانه ها قرار گیرد

کد خبر : 11178

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد گفت: راهبرد “هر مستضعف مظلوم یک رسانه” باید سرلوحه فعالیت رسانه های مستقل جهان در مسیر آگاه سازی افکار عمومی قرار بگیرد.

به گزارش صبح مشهد، شمخانی با اشاره به شکل گیری تحول ماهوی در مفهوم و کارکرد رسانه ها و تفوق نقش و تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی و ارتباطی بر رسانه های سنتی اظهارداشت : بستر سازی برای ایفای نقش فعال شهروندان خبرنگار و توسعه جغرافیایی ، جنسیتی، مذهبی و سیاسی مخاطبین و همکاران بر محور آزادیخواهی و ظلم ستیزی، زمینه افزایش بهره وری در کارکرد رسانه های مستقل و کاهش هزینه های غیر ضرور را فراهم خواهد .
وی قدرت سازی در خدمت اهداف جهان اسلام، آگاه سازی افکار عمومی جهانی نسبت به واقعیتهای دین حنیف اسلام و مقابله موثر با عملیات روانی علیه محور مقاومت را به عنوان کار ویژه فعالیت رسانه های کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار داد و افزود: شناسایی ظرفیتها و جهت دهی هدفمند به آیینهای تقویمی چون حج ، اربعین و مناسبتهای مشترک میان مذاهب اسلامی از ضرورتهایی است که می تواند جهانیان را با ارزشهای انسانی و جهان شمول دین اسلام آشنا نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت تبیین اهداف انقلاب اسلامی در فضایی که نظام سلطه بر ایجاد فتنه های مذهبی در جهان اسلام متمرکز شده است اظهار داشت: همه مذاهب و حکومت های اسلامی در مسیر تحقق اهداف حق طلبانه باید انقلاب اسلامی را مدافع و پشتیبان خود دانسته و جمهوری اسلامی ایران را متحد راهبردی خود ببینند.

نماینده مقام معظم رهبری عنوان داشت؛ بایستی از هرگونه افراط گری مذهبی در رسانه ها و نزاع هایی که صرفا منافع سرویس های اطلاعاتی بیگانه و نظام سلطه را محقق می سازند پرهیز شود و ظرفیت های جهان اسلام به سمت امور اصلی و اولویت هایی همچون رشد اقتصادی، قدرت یافتن در معادلات جهانی و استقرار صلح و امنیت هدایت شود.
شمخانی با اشاره به افزایش پیچیدگی تحولات غرب آسیا و ضرورت تولید و انتشار مستمر اخبار و تحلیلیهای واقع گرایانه اظهار داشت : تبدیل شدن باج خواهی های پنهان به رویه هایی آشکار و از میان رفتن قبح رابطه با رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان و کشورهای اسلامی حاصل کارکرد مشترک دیپلماسی و رسانه وابسته به جریان سر سپرده به بیگانگان در منطقه است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیری سیاست خاورمیانه جدید از سوی آمریکا با زمینه سازی برای تجزیه کشورها ی منطقه به بهانه های قومی، مذهبی و سیاسی را تقبیح کرد و با هشدار نسبت به اجتناب بازیگران سیاسی در قرار گرفتن در این دام خطرناک افزود: فرقی میان دولتهای دمکرات و جمهوری خواه در پیگیری طرح خاورمیانه جدیدکه با هدف تضعیف ظرفیتهای سیاسی و جغرافیایی وتسلط بیشتر بر منابع و سرمایه های منطقه انجام می شود وجود ندارد.

شمخانی در ادامه ضمن تبریک آزادسازی شهر موصل به مرجعیت دینی، دولت و ملت عراق تصریح کرد؛ موفقیت خیره کننده جریان مقاومت در عراق و سوریه نشان داد که امنیت کالایی قابل خریداری با دلارهای نفتی نبوده تنها با مجاهدت و فداکاری و اتکاء به ظرفیتهای بومی حاصل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان ساخت؛ حضورمستشاری ایران در عراق و سوریه در واقع به دلیل دفاع از محور مقامت و مقابله با عناصر تروریستی و تکفیری است که در جنگ نیابتی دشمنان ،تبدیل به سیاهی لشکر آنان شده و خون مردم بیگناه را به زمین می ریزند.

علی شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران و اصحاب رسانه ها ی کشورهای اسلامی خواست که با گام برداشتن در مسیرگسترش فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی، ضمن تولید مدیای حلال زمینه استفاده مخاطبان خود از مدیای مباح را نیز فراهم کنند.

وی افزود؛ لازم است اتاق فکر و ستاد راهبری اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی به صورت مستمر و به هنگام رسانه های جهان اسلام را نسبت به اولویت های پیش رو آگاه نموده و اجازه ندهد موضوعات فرعی جانشین مسائل اصلی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن