اجتماعیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

جمع آوری ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره در استان/ همایش خیرین جهان اسلام برگزار می شود

کد خبر : 11148

مشهد با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سبزوار با یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و خواف با ۳۴۰ میلیون تومان، به ترتیب بیشترین میزان اطعام را داشته اند.

نشست خبری مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با رسانه های استان در سالن جلسات این نهاد به منظور جمع بندی و نتایج فعالیت های کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه، ماه مبارک رمضان ماه اوج نیکوکاری‌ و تبلور همبستگی ملی است و خوشبختانه در سال جاری، از رشد قابل توجهی در اقدامات صورت گرفته برخوردا بوده ایم، گفت: مساله اطعام ساده به عنوان یک نماد موفق به‌ خوبی در سطح استان تبلور یافت تا آنجا که در سال جاری شاهد رشد ۳ برابری اطعام مددجویان در سال جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۵ هستیم، که در آمارهای اولیه بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ثبت شده و پیش بینی می شود این رقم به ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

محسن مسعودیان راد ضمن اشاره به مشارکت یک نیکوکار برای اطعام در ۱۲۱مسجد، نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی بی بدلیل خواند و بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب و مطلوب، اقدامات مربوط به ماه مبارک رمضان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد که با دستور استاندار خراسان رضوی فرهنگ نیکوکاری در تمامی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استان ترویج یافت واز مجموعه‌های برتر در این رابطه تقدیر خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی با اشاره به حضور حدود ۲۰ هزار مددجوی تحت پوشش در سفره‌های طرح اکرام رضوی، خاطرنشان کرد: با همکاری آستان قدس رضوی و خیران در مناطق زلزله زده هر شب سفره های افطار گسترده شد و در مجموع در ایام ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار پرس غذا فقط توسط آستان قدس رضوی در مناطق زلزله زده فریمان و رضویه صورت گرفت.
وی از رتبه خوب کشوری کمیته امداد خراسان رضوی در امر اطعام گفت و تصریح کرد: در سطح استان شهرستان‌های منطقه یک مشهد با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سبزوار با یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و خواف با ۳۴۰ میلیون تومان، به ترتیب بیشترین میزان اطعام را داشته اند که اعتبار هزینه شده در این بخش از محل مشارکت های مردمی بوده است.
مسعودیان راد، بخش دیگر از فعالیت های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان را حامی یابی برای طرح های مختلف دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان از طریق پایگاه های مستقر شده ۶ هزار و ۴۲۶ حامی و نیکوکار جذب و از طریق برنامه ماه عسل صداو سیما ۱۸ هزار نفر به استان معرفی و زمینه همکاری ۱۰ هزار نفر آنان فراهم شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه بر صندوق‌های فطریه و کفاره به‌صورت ویژه نظارت وجود داشت، بیان کرد: افراد حاضر در پای صندوق‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و حتی امسال برای نخستین بار روحانی پای صندوق‌ها قرار دادیم تا پاسخگوی سئوالات شرعی در امر پرداخت زکات فطریه و کفاره باشند.
مسعودیان‌راد، میزان جذب زکات فطریه و کفاره در استان را ۷۰۰ میلیون اعلام و تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده بلافاصله به حساب مددجویان واریز شد و امسال بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در ۲ هزار و ۷۰۰ پایگاه فعال استان جمع‌آوری شد که پش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان سال به پنج میلیارد تومان برسد.
وی، با اشاره به استقبال پرشور مردمی از بازارچه‌های رمضان، اظهار کرد: در سطح استان هشت بازارچه رمضان فعال بودند که از این تعداد ۲ بازارچه آن در مشهد و مابقی در شهرستان های تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، سبزوار و کاشمر مستقر شده بود که در مجموع ۳۲۰ میلیون تومان درآمدزایی برای مجریان طرح ها در این بازارچه‌ها کسب شد.
مسعودیان راد، از مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام برد و تاکید کرد: در نظر داریم در سال ۲۰۱۷ همایش خیران جهان اسلام را در مشهد مقدس برگزار کنیم که برنامه‌های آن در حال تدوین است و اطلاعات تکمیلی در مورد زمان و مکان برگزاری این همایش و محتوای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن