اقتصادیستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

جمع آوری نقدینگی خرد و مشارکت در سرمایه گذاری های سودآور

کد خبر : 11168

با جمع آوری سرمایه های خرد مردمی آنان را در سود حاصل از طرح های سودآور شریک میکنیم چرا که شهرداری متعلق به مردم است.
رییس اداره بورس و اعتبارات معاونت اقتصادی شهرداری مشهد عملکرد حوزه خود در سال گذشته را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار ما، سید محمد عنبری گفت: یکی از اولویت ها و دستور کار شهرداری مشهد ترمیم بافت فرسوده در تمام حوزه شهری می باشد. وی افزود: بافتهای قدیمی بعلت کوچه پس کوچه های باریک، می تواند محل امنی برای بزه کاران باشد که ضرورتا نیاز به ترمیم بازسازی و بعضا نوسازی دارد.
عنبری افزود : برخی از نواحی بافت فرسوده که شامل محدوده آبکوه اطراف حرم مطهر, حر عاملی, طبرسی, بافت فرسوده وکیل آباد, میدان امام حسین و میدان شهدا می باشد در اولویت شهرداری قرار گرفته است.
عنبری خاطر نشان ساخت : شهرداری مشهد باتوجه به وسعت زیربنایی این شهر و نیاز به سرعت در ایجاد زیرساختها و امکانات رفاهی و ناکافی بودن عوارض برای اقدامات بزرگ، اقدام به فروش اوراق مشارکت برای بافتهای فرسوده و همچنین قطار شهری در خط ۲ و ۳ نموده است.
وی در خصوص اوراق مشارکت گفت:سیاست شهرداری از فروش اوراق مشارکت، جمع آوری سرمایه های خرد مردمی و شراکت آنها در سرمایه گذاری های سودآور می باشد.
عنبری تاکید کرد : شهرداری مشهد سکان دار انتشار و فروش اوراق مشارکت در کشور بوده و استقبال مردم از اوراق مشارکت خود دلیل عملکرد صادقانه مدیریت شهری می باشد.
رئیس اداره بورس و اعتبارات معاونت اقتصادی افزود : مردم همراهان همیشگی شهرداری بوده و نظارت و اعتماد و همراهی آنان در هنگام شراکت از ملزومات اهداف ماست.
وی خاطر نشان ساخت : اعتقاد ما بر این باور است که سرمایه گذاری در مشهدالرضا علاوه بر سود مادی، سود معنوی نیز بهمراه دارد و این شهر باید در کنار امکانات مذهبی از امکانات گردشگری رفاهی نیز بهره مند باشد.
وی افزود:تملک بافت فرسوده از نظر اجتماعی و اقتصادی هم برای مردم و هم برای شهرداری سودآور است به گونه ای که تبدیل قطعات کوچک و قدیمی و فرسوده به زمین یکپارچه فی النفسه می تواند سودآور باشد که البته برنامه های تجاری شهرداری در این مکان ها نیز میزان سود را افزایش خواهد داد.
عنبری ادامه داد :در سال تولید و اشتغال، در مراحل بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده، اشتغال زایی در حدبالایی صورت خواهد پذیرفت که کارگران بومی در اولویت قرار دارند.
وی ادامه داد : شهرداری مشهد با تضمین سوداوراق مشارکت و با عقد قرارداد، اعتماد و سرمایه گذاری و مشارکت مردم را در راستای بهتر شدن شهر فراهم می سازد.
عنبری درخصوص قطار شهری مشهد گفت:طرح توجیهی قطار شهری طی ۲۵ سال به سودآوری خواهد رسید که دولت فقط در بخش زیرساخت ها شهرداری را یاری می کند و در بخش ایستگاه ها بدلیل سودآور بودن دولت مشارکتی ندارد.
وی گفت: ۵۰ درصد هزینه های خط ۱ و خط ۳ و ۳۰ درصد از هزینه های خط ۲ قطارشهری مشهد برعهده دولت می باشد که تاکنون بخش کمی از آن پرداخت شده است.
عنبری تاکید کرد : الزام وجود خطوط قطار شهری در جهت رفع ترافیک و آلودگی هوا بسیار ضروری است و سهم بسزایی در ترافیک شهری دارد.
وی همچنین گفت: با وجود بدهی ۲۶۰۰ میلیارد تومانی سازمانهای دولتی و کمبود نقدینگی، شهرداری تا شهریور امسال، افتتاح ادامه خط ۲ قطارشهری را انجام خواهد داد.
وی گفت : در سال گذشته تسویه بخشی از بدهی های شهرداری به بانکها انجام پذیرفت و مبلغ تقریبی ۳۵۰ میلیارد تومان به بانک شهر, ۹۰۰ میلیارد تومان بانک سپه, ۸۰ میلیارد تومان بانک ملت تعیین تکلیف شده و هزار میلیارد تومان بانک تجارت در حال تسویه می باشد، که این مهم حاصل دیدگاه مثبت و خوب شهردار و معاون محترم اقتصادی به مقوله تسویه بدهی ها می باشد و معتقدند، بدهی را بر عهده دوره بعد نگذارند.
وی در پایان خاطر نشان ساخت : از برنامه های پیش روی این حوزه، احیای کمربند جنوبی, آغاز به کار ایستگاه های خط ۳ قطار شهری و پیگیری پلاک ۱۷۶ می باشد. همچنین انتشار اوراق مشارکت و تعیین تکلیف بدهی ها نیز در سال ۹۶ برنامه ای بسیار گسترده ای است که با جدیت دنبال رفع موانع آن هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن