اسلاید شومشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

رسانه های جهان اسلام هدفمند و در ترویج فرهنگ دینی حرکت نمایند

کد خبر : 11193

رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: باید تولید محتوا مناسب برای مقابل با گروه‌های تکفیری همچون داعش صورت گیرد.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم در آئین افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که با حضور  شخصیت‌های ملی و بین‌المللی همچون علی شمخانی  دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان؛ دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی، سیدصولت مرتضوی شهردار مشهدمقدس در سالن همایش‌های صبای صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی درحال برگزاری است، اظهار کرد، خدا را شاکر و سپاسگزار هستیم و به خاندان پیامبر(ص) سلام می‌گوئیم، برادران و خواهران ابتدا اجازه دهید ابراز خرسندی کنم از فرصتی که برای من فراهم شد و تشکر ویژه از مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران دارم که این فضا را فراهم می‌کنند و همواره یک روحیه برادری در این جلسات حاکم است و از عزیزانی که دنبال ایجاد چنین گردهمایی‌هایی هستند تقدیر می‌کنم چراکه به روحیه برادری میان ایران و عراق و جهان اسلام کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام عمار حکیم با اشاره به دو چالش بزرگ بیان کرد: باید از امام رضا(ع) برای مقابله با این دو چالش کمک بگیریم، چالش نخست چالش داخلی است، امام موسی کاظم(ع) در دوران خود طول زندان فراوانی را تحمل کردند و روایات فراوانی را از ایشان نقل کرده‌ایم و زمان شهادت ایشان، اموال و دارایی‌ها به دست امام رضا(ع) رسیده است.

حجت‌الاسلام عمار حکیم با اشاره به لزوم بسیج اقتصادی و علمی و رسانه‌ای در عراق گفت: باید مردم را در این تجربه بزرگ شریک کنیم. هم اکنون نقش عراق باید بازسازی شود و نقش منطقه‌ای باید ایفا کند و در منطقه الفت و انس ایجاد کند و باید همه در منطقه با یکدیگر گفت‌وگو کنند تا منطقه روی آرامش ببیند.

رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: در اینجا یعنی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، با توجه به شرایطی که با آن مواجه هستیم و با توجه به پیروزی‌های عراق، باید از امام رضا(ع) بخواهیم که واقعاً این رویدادها و تحولات را به نفع جهان اسلام خداوند سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود وضعیت اقتصادی در زمان امام موسی کاظم (ع) بسیار خوب بوده و امام رضا(ع) این شرایط را مدیریت کرده است، تصریح کرد: امام رضا (ع) هشتمین حجت است و دلیل آن این است که ایشان یک چالش خارجی نیز داشته است و آن این بوده که ولیعهدی را به ایشان پیشنهاد می‌کنند.

رئیس ائتلاف ملی عراق افزود: امام رضا(ع) مجبور بودند ولایتعهدی را بپذیرند تا شرایطی که از زمان پدرشان به ارث رفته بود، حفظ کنند و بتوانند رسالت اسلام ناب محمدی را تحکیم کنند، شعار اجلاس شما این است که خواستار وحدت و گسترش تمدن اسلامی هستید و هویت ویژگی اصلی تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام عمار حکیم با اشاره به سوره کهف تصریح کرد: دومین ویژگی تمدن اسلامی، اقتدار تمدن اسلامی است و همچنین دولتی که قرار است به‌دنبال ایجاد یک نهاد به‌عنوان یک نهاد داخلی باشد باید این ویژگی‌ها را محقق کند، یکی از مولفه‌های دیگر تمدن اسلامی و همچنین یک امت اسلامی این است که دارای ویژگی‌هایی باشد که در قرآن به آن اشاره شده و باید دارای مولفه‌های مهم زیرساختی باشد.

وی با بیان اینکه امتی که به‌دنبال ایجاد بناها و آثار عظیم در طول تاریخ است، امتی متمدن است، خاطر نشان کرد: ما به رسانه‌های جهان اسلام باید بگوئیم امروز اگر رسانه‌های ما بخواهند رسالتی را بر دوش داشته باشند و آن را عملی کنند باید بگوئیم که هدفمند عمل کنند.

رسانه باید هدفمند بوده و به‌دنبال ترویج فرهنگ اسلامی باشد و نه تحریک‌کردن یکسری مسائل. رسانه در اسلام متعهد به ارزش‌ها است و باید همواره به دنبال ایجاد وحدت میان امت باشد و صرفاً دنبال تفرقه‌افکنی نباشد، وحدت یک شعار و رویا نیست، وحدت یک راه عملی است برای همه مسلمانان. وقتی صحبت از رسانه و وحدت می‌کنیم، هدف این است که می‌خواهیم میان مذاهب اسلامی یک وحدت عملی ایجاد کنیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق با اشاره به اینکه وقتی صحبت از وحدت می‌کنیم منظورمان این است که رسانه به‌دنبال تحکیم وحدت است، بیان کرد: وقتی صحبت از رسانه متعهد می‌کنیم این است که هرگز رسانه به‌دنبال ایجاد تفرقه و بدعت نیست بلکه به‌دنبال تبیین و مطرح کردن حقایق است.

عمار حکیم  « سید حسن نصرالله را یکی از سمبل‌های وحدت ‌بخش جهان اسلام برشمرد و گفت: در واقع ما اصلاً به این مسئله اعتقاد نداریم که هدف وسیله را توجیه می‌کند بلکه وسایل باید شرافتمند باشد و از هر وسیله‌ای استفاده نمی‌کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن