اقتصادیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تعریف ۲۳ پروژه کلان شهری با هدف ایجاد اشتغال

کد خبر : 11165

۲۳ پروژه کلان شهری با ظرفیت اشتغال ۳۰۰۰ نفر مستقیم ،برگ زرین شهرداری مشهد مقدس و کارکنان خدوم معاونت اقتصادی به مجاوران و زائران حضرت رضا علیه السلام می باشد.

امیدواریم با رفع فضای رکود در صنعت ساختمان، اشتغال آفرینی مضاعفی را ایجاد نماییم. به گزارش صبح مشهد، مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که تعریف و اجرای بیش از ۲۳ پروژه کلان شهری، بخشی از اقدامات معاونت اقتصادی شهرداری مشهد برای سرمایه گذاری و توسعه مشهد الرضا بوده است، افزود: ایجاد ۳۰۰۰ شغل بصورت مستقیم ،ارمغان شهرداری مشهد و لبیک به عنایت مقام معظم رهبری در نام گذاری سال پیش رو به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است.
محمد هادی محمدی مقدم در تشریح عملکرد حوزه متبوع خود طی سال گذشته گفت: باتوجه به وضع رکود بازار و تاثیر مستقیم آن بر روند اجرای پروژه ها توانستیم طرح های مناسبی در مناطق محروم شهر جانمایی کنیم تا انشالله با عملیاتی شدن آنها، موجب اشتغال فراوان برای سکنه همان منطقه گردد که نمونه آن، تعریف و اجرای پروژه پارک بزرگ طرق که یکی از بزرگترین پروژه های معاونت اقتصادی است و یا سایر طرح ها همانند پروژه ایثار و حافظ می باشد که در حال حاضرعملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در دوره های قبل گفت: تا پایان دوره چهارم شورا پروژه های حافظ ۱ و حافظ ۲ کلنگ زنی خواهد شد که دارای ۱۶۵۰۰۰ متر زیربنا می باشند که منجر به ایجاد بازارها و مجتمع های کارگاهی و تخصصی صنفی مانند بازار مبل و فرش و پارچه می شود که در تمامیت توسعه اقتصادی آن منطقه و بهبود ترافیک شهر کمک بسزایی خواهد کرد.
محمدی مقدم افزود:ازدیگر دستاوردهای ما در این چهار سال، جذب و هدایت بیش از۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه ای است که توسط سرمایه گذاران داخلی برای پروژه های مشارکتی هزینه شده است و مابستر مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم کرده ایم تا درهر زمینه ای امکان همکاری فراهم باشد که مشارکت بصورت پروانه و زمین بخشی از اقدامات بوده است.
وی در ادامه از پروژه ۱۲۵ ، سینوهه، امیریه ، مجد۱،مجد۲، پردیس هیجان، قطار کوهسنگی، پارکینگ امام رضا علیه السلام، خطوط قطار شهری، پایتخت، حریر، گلشن، فرشته، یاس، معلم (کال و پارک چهل بازه) آفتاب و… به عنوان پروژه های حوزه سرمایه گذاری شهرداری مشهد مقدس نام برد که در مجموع بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های مشارکتی تعریف شده اختصاص یافته است .
محمدی مقدم در پایان گفت :ایجاد پارکینگ درسطح شهر از برنامه های آتی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد بوده که در حال تهیه سه لایحه و ارسال به مراجع ذی ربط برای تصویب و اجرا هستیم و در خصوص مشوق های سرمایه گذاری نیز برخورداری از درصدهای بالای سود مشارکت، اجازه ی پیش فروش زودهنگام، ایجاد شرایط فروش سهم شهرداری با اقساط بلند مدت را از اقداماتی دانست که برای تشویق سرمایه گذاران انجام داده ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن