اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

بقای هر حکومت در گرو اجرای عدالت اجتماعی/ محوریت شرع در قوانین انگیزه اصلی انقلاب بود

کد خبر : 11145

رییس کل دادگستری خراسان رضوی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اعضای سازمان بسیج رسانه استان دیدار کرد. به گزارش صبح مشهد، در این دیدار که در جهت افزایش تعاملات بین دستگاه قضا و رسانه و درنشستی صمیمانه برگزار شد، حجه الاسلام دکتر علی مظفری در باب اهمیت نقش رسانه اظهار کرد:تاثیررسانه درجامعه تا حدی است که در جابجایی نظام ها نیز نقش دارند.

وی افزود:نقش مثبت رسانه در آگاهی بخشی جامعه و هم اندیشی و هم افزایی درراستای مقابله با نقشه های شوم دشمنان باید بگونه ای باشد که دست آنان را ازجامعه مسلمین کوتاه سازد.
وی اظهار داشت:گم شده مردم در انقلاب ها عدالت اجتماعی است و اجرای عدالت و عدالت خواهی شعار تمام حکومت هاست, هرچند حقیقی یا نمادین باشد, که در این مسیر برقراری، دستگاه قضایی با محوریت شرع اصلی ترین مسیر برای تحقق این امر است.
وی همچنین افزود:حمایت دستگاه قضایی کشور از رسانه وهمچنین حمایت متقابل رسانه در آگاه سازی مردم از عملکردهای بی شایبه دستگاه قضا از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
حجه الاسلام مظفری بیان کرد:آیت الله دکتربهشتی, رییس شورای عالی قضایی وقت و شهید مظلوم انقلاب,اصلی ترین قدم را در اجرای احکام شرعی اسلام برداشت و هنر او اجرای قوانین با محوریت فقه اسلامی در کوتاهترین زمان ممکن و با استفاده از قضات مجرب بود.
وی با بیان اینکه اکنون آیت الله العظمی آملی لاریجانی بی شک هم تراز شهید دکتر بهشتی می باشد گفت:مردم ما تشنه عدالت خواهی اند و این وظیفه سنگین که اکنون بر دوش قوه قضاییه است,با وجود گستردگی قوانین و توأم بودن کار قضاوت با حیثیت اجتماعی مردم, مسئولیت دادگستری را دوچندان می نماید.
وی ادامه داد:مهمترین بحث برای دستگاه قضایی اجرای عدالت اسلامی در عین حفظ آبروی اشخاص است که مانع رسانه ای شدن بخشی از پرونده ها شده و همین عدم اطلاع مردم، سبب مظلومیت دستگاه قضا می باشد. بدین سبب که رسانه ای شدن برخی پرونده ها باعث خارج شدن کنترل عواقب اجتماعی آن می شود.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تاکیدبر نقش مهم تعامل رسانه و دستگاه قضایی بیان کرد:پوشش های اخبار مهم و درعین حال موردتایید دادگستری به جهت حفظ حیثیت اشخاص از ملزومات جامعه ی کنونی است.
وی با بیان اینکه مخبرین از گذشته مورد توجه بوده اند ادامه داد:در صدر اسلام نیز کار رسانه ای در قالب انتقال اخبار سینه به سینه و مکتوب وجود داشته که بر سه اصل درک و تفهیم درست اخبار, تحقیق و انتقال کامل, و همچنین انتشار بدون کم و کاست و اعمال نظرات شخصی از مصادیق محدثین و مخبرین, استوار بوده است.
در این دیدار که جمعی از مسئولین رسانه ای استان حضور داشتند، عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوى با تقدیر از اقدامات شایسته دستگاه قضایی در چندسال گذشته، گفت:: وجود اعتماد عمومی در بین مردم جامعه نسبت به دستگاه قضایی, بیش از پیش ریشه دوانده است و این مرهون زحمات بی وقفه قضات مؤمن است. وی خاطر نشان ساخت: اصحاب رسانه در خدمت نظام اسلامی بوده و آماده همه گونه تعاملات با دستگاه قضایی استان هستیم. محمدیان درخواست کرد، کمیسیون رسیدگی به اختلافات رسانه‌ای خراسان رضوی راه‌اندازی شود‌.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن