اجتماعیاسلاید شوستون اصلیسیاسیپربازدیدترین ها

امنیت با اقتصاد پیوند مستقیم دارد/ نادان نیستم شهردار آینده مشهد شوم!

کد خبر : 11142

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشستی خبری، اخرین مباحث حوزه ی کاری خود را تشریح کرد. 
به گزارش صبح مشهد، ، سید جواد حسینی در این نشست در خصوص اینکه عنوان شده او به عنوان یکی از گزینه‌های تکیه بر سکان شهرداری مشهد مطرح شده، گفت: من در این حد نادان نیستم که شهرداری مشهد را قبول کنم و شورای اسلامی شهر مشهد نیز آنقدر عاقل است که من را به عنوان شهردار قبول نکند.
وی همچنین در مورد تغییر علی رضا رشیدیان، ادامه داد: استاندار خراسان رضوی محکم در سمت خود باقی است و من نیز محکم معاون وی خواهم بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در رابطه با وزارت آموزش و پرورش نیز ، شایعات در فضای مجازی و حتی غیر مجازی وجود داشته که هرجا که لازم باشد باری را از روی دوش دولت بردارم این کار را انجام خواهم داد.
حسینی با اشاره به اینکه ایجاد شغل پیوند وسیعی با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در صندوق‌های موسسات مالی و اعتباری به خاطر خواب پولی است که در استان وجود دارد و دردسرهایی که این موسسات به وجود آوردند به خاطر این است که در گذشته به صورت بی‌ضابطه به این موسسات مجوز دادند، اما این دولت به صورت جدی ورود پیدا کرد و بسیاری از مسائل آنان را حل کرد، مسائل کاسپین هم در حال حل شدن است، این عارضه‌ای بود که به دولت یازدهم به ارث رسید و این دولت وقت گذاشت و این مشکلات را حل کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصادی از جمله مسائلی که ما از کمیسیون امنیت ملی خواستیم دو چیز بود، یکی درباره بحث انتقال آب از دریای عمان به دو استان سیستان و بلوچستان و مشهد است که قرارگاه خاتم پذیرفته این مسولیت را انجام دهد و دیگری اتصال  راه آهن ما به چابهار است که در زمینه ریلی می‌تواند به ما کمک کند،  هر دوی این پروژه برای ما امنیت آفرین است که ما اجرای آنها را پیگیری می‌کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری افرادی در روز عید فطر در مشهد عنوان کرد: در پیش از ایام فطر نیز گروه‌هایی دستگیر شدند که قصدشان آمدن به مشهد بود، از جمله گروهی که در تهران عملیات انجام دادند، این راه طولانی را دیده بودند اما چون نتوانستند اینجا بیایند خواستند یک مکان نزدیکتر را انتخاب کنند که تهران را انتخاب کردند، این وجود داشته اما خوشبختانه با عملیاتی که در موصل انجام شد و با هوشیاری که در نیروهای نظامی، انتظامی و اشراف اطلاعاتی که ما داریم از ان جهت امنیت برقرار است، اما همان گروه داعشی که تهران را برای هدف خود انتخاب کردند به هدف خود نرسیدند.
حسینی با تاکید بر اینکه در جهت نظام‌مند کردن مدیریت نشاط اجتماعی در استان خراسان رضوی و مشهد باید رویکرد مطلوبی در پیش بگیریم، افزود: به گونه‌ای که در این رویکرد از دو آسیب ساختارشکنی(دینی و ملی) و رویکرد قالبی پرهیز کنیم، مهندسی نشاط اجتماعی در مشهد و خراسان یک مسئله بسیار مهم فرهنگی است که باید در کارگروه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد، اینکه ما نشاط عمومی را تضمین کنیم بدون اینکه ساختار ملی و دینی شکسته شود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه، اظهار کرد: ما در بحث سلامت انتخابات دو نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت مر قانون و حق‌الناس را نصب‌العین خود قرار دادیم و برای تحقق این هدف نیروهای سالم، آگاه و قانون‌مدار را برای برگزاری انتخابات، انتخاب کردیم.
حسینی اضافه کرد: دست‌اندرکاران انتخابات نیز از نیروهای جوان، تحصیلکرده و باهوش انتخاب شدند و ما ۱۷۲ هزار و ۳۴۸ نفر-ساعت به نیروهایمان آموزش دادیم، علاوه بر اینها در ۹ گروه تمامی فرمانداران به مشهد آمدند و آموزش‌های لازم را دیدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در روز انتخابات دو شایعه گسترده به سرعت انتشار پیدا کرد، گفت: یک شایعه کمبود تعرفه و دیگری تاخیر در آغاز فرایند رای‌گیری بود. واجدین شرایط در استان خراسان رضوی چهار میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۹۵ نفر بودند، برای انتخابات ریاست جمهوری از تهران ۴ میلیون ۸۵۵ هزار تعرفه از تهران آوردیم، یعنی ۲۰۰ هزار تعرفه اضافه آوردیم که اگر صد در صد مشارکت می‌داشتیم باز هم ۲۰۰ هزار تعرفه اضافه می‌آوردیم، دو نکته قابل توجه این است که ما تعرفه کم چاپ نکردیم و تعرفه کم به مخزن تعرفه استان خراسان رضوی نیاوردیم.
حسینی خاطرنشان کرد: ما پس از توزیع تعرفه‌ها در شهرستان‎ها ۶۷ هزار تعرفه را نیز در مخزن نگهداری کردیم، در شهرستان‌ها نیز ۱۳۳ هزار تعرفه بیشتر از واجدین شرایط توزیع کردیم و تعداد تعرفه‌های مصرف شده در انتخابات  ریاست جمهوری در استان ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۶ تعرفه بود، یعنی ۲۸ درصد تعرفه‌ها مصرف نشد.
وی با بیان اینکه ما در شهرستان مشهد دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ نفر واجد شرایط اخذ رای داشتیم، ادامه داد: ما در مشهد دو میلیون و ۳۸۷ هزار تعرفه در نظر گرفتیم، یعنی ۵۰ هزار تعرفه بیشتر از میزان واجدین شرایط در مشهد داشتیم که ۷۳۴ هزار و ۴۵۷ تعرفه مصرف نشد،یعنی ۳۱ درصد تعرفه‌های اختصاصی به مشهد اضافی آمد، طبیعی هم بود اضافی بیاید، در واقع هم تعرفه‌ها مازاد بر مصرف و هم شیوه توزیع آنان صحیح بود.
حسینی با بیان اینکه ما سامانه جامع انتخابات را نیز در اختیار داشتیم و حدود ۹۹ درصد از شعب ما به سامانه وصل بوده و روند اخذ رای در شعب در آن کاملا قابل مشاهده بود، اظهار کرد: هیچ‌گاه در طول تاریخ انتخابات مشهد این حجم رای از مردم جمع نشده بود، با توجه به تعداد آرایی که مردم داده‌اند ۱۶ ساعت اخذ رای داشتیم و به صورت میانگین در هر دقیقه برای انتخابات ریاست جمهوری ۳۶۰۰ رای به صندوق‌ها ریخته می‌شد  و برای انتخابات شوراها ۳۴۰۰ رای، علاوه بر اینها تعداد شعبه اخذ رای را به ۴۲۰ شعبه افزایش دادیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اما تاخیر و توقف در برخی شعب وجود داشته، ممکن است برخی صندوق‌ها با تاخیر آغاز به کار کرده باشند یا ممکن بود برخی شعب تعرفه‌ آنها تمام شده باشد و توقف کوتاهی تا زمان ارسال تعرفه داشتند.
وی با اشاره به اینکه ۲۴ صندوق با تاخیر آغاز به کار کرد، گفت: برخی از این صندوق‌ها دچار اشکال فنی شدند، برخی صندوق‌ها عبور آنها از گیت حرم تاخیراتی را ایجاد کرد، در برخی از شعب نیز نیروهای نظامی، انتظامی و یا حتی نمایندگان فرماندار با تاخیر بر سر شعبه رسیدند و همین عوامل باعث ایجاد تاخیر در روند رای‌گیری شد.
حسینی تاکید کرد: این موارد در همه انتخابات‌های گذشته وجود داشته اما در این انتخابات میزان آن نسبت به انتخابات‌های دیگر کمتر بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما مبنای تاخیرها را بر گزارشات هیات نظارت گذاشتیم، گفت: بر مبنای آنچه عزیزان در هیات نظارت گفتند ما همان را مبنا قرار دادیم.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر هیات  نظارت  ما ۱۰۲۷ ساعت تاخیر در رای‌گیری داشتیم که این رقم معادل ۶۱هزار و ۶۲۰ دقیقه تاخیر بود، دقایق رای‌گیری از مردم چهار میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۸۰ دقیقه بود که ۶۱ هزار دقیقه توقف می‌شود ۶۱ هزار رای و اگر این گزارشات را بپذیریم و فرض را بر این بگذاریم- که البته این فرض محال است- تمامی این ۶۱ هزار رای برای یک کاندیدا و یک گروه خاص بوده باز هم در سرنوشت انتخابات تاثیری نداشته است.
وی با اشاره به اینکه  ۱۰۰ فقره شکایت به ما واصل شد، خاطرنشان کرد:  هیات نظارت در چهارده شهر و چند روستا دستور بازشماری انتخابات شورای شهر را صادر کرد که در چهار شهر تغییراتی ایجاد شد، در سرخس جای نفر پنجم با ششم، گلمکان جای نفر سوم با ششم ، گلبهار جای نفر پنجم با ششم و در شهرستان باخرز جای نفر سوم با ششم عوض شد، در سایر شهرها نیز بازشماری تغییری در سرنوشت انتخابات ایجاد نکرد.
حسینی تصریح کرد: در مجموع پنج روستا نیز انتخابات شورای اسلامی در آنجا باطل شد که دو روستا مربوط به شهرستان مشهد بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در واکنش به سوالی در خصوص اظهارات شهردار مشهد مبنی بر اینکه استانداری خراسان رضوی در حکم انفصال از خدمت او نقش داشته است، عنوان کرد: شان استاندار این نیست که دیگران را در طرف خودش قرار دهد، استاندار نماینده حاکمیت در استان است، وظیفه استاندار اعمال حاکمیت در استان است، سیاست‌های عمومی دولت را باید پیاده کنند هرکس که پیاده نکرد با او برخورد می‌شود، اما در ارتباط با موضوع شهرداری استانداری هیچ نقشی نداشته و آن مساله مربوط به دیوان محاسبات با شهرداری مشهد بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن