اجتماعیستون اصلی

آغاز به کار ستاد نوسازی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری

کد خبر : 11207

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با بیان اینکه هر موتورسیکلت بیش از ۸ برابر یک خودرو آلودگی دارد، گفت: طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی آغاز می‌شود.
به گزارش  صبح مشهد، حسین مختاری در ارتباط با اقدامات این سازمان در زمینه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت‌های شهری در تمام کلان‌شهرهای کشور کاهش آلودگی هوا است.
وی افزود: بر اساس مطالعات و همچنین اعلام آمار رسمی بیش از ۷۰ درصد منشاء آلودگی هوا سهم منابع متحرک (ناوگان حمل و نقل) در کلان‌شهرها است.
مختاری بیان کرد: در این بین موتورسیکلت‌ها سهم مؤثر و ویژه‌ای در آلودگی سطح شهرها دارند به گونه‌ای که هر موتورسیکلت بنزینی بیش از ۸ برابر یک خودرو با استاندارد یورو ۴ آلودگی تولید می‌کند از طرفی خودروها فرسوده نیز در این بین منشأ آلودگی‌های فروانی در شهرها هستند.
وی ادامه داد: اما سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد برای اینکه بتواند نقشی مهم در کاهش آلودگی سطح شهر مشهد داشته باشد لایحه جامع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، جایگزینی موتورسیکلت برقی و واگذاری دوچرخه معمولی و برقی با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه‌ سواری را تنظیم و به شورای شهر ارائه و به تصویب رسانده تا به عنوان اولین شهر در کشور اقدامی مؤثری در این عرصه به انجام رسد.
مختاری عنوان کرد: در این مصوبه تا سقف ۸۰ درصد قیمت مصوب ناوگان از محل خط اعتباری شهرداری یا سرمایه گذاران تسهیلات ارزان ‌قیمت با تخصیص یارانه حداکثر ۶ تا ۸ درصد از نرخ سود مصوب بانکی اختصاص یافته است.
وی در پایان یادآور شد: امید است با اجرایی شدن این مهم و با آغاز فعالیت ستاد نوسازی سازمان مدیریت حمل و نقل بار واقع در میدان شهدا ساختمان توس گام مؤثری در کاهش آلودگی هوا و ارتقای سطح ایمنی و کاهش ریسک تصادفات برداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن