اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

رسانه ها؛ رکن اصلی اجلاس رادیو تلوزیون کشورهای اسلامی/ پخش همزمان از ۳۰ شبکه بین المللی

کد خبر : 11129

مشهدالرضا خاستگاه اصلی تمدن و وحدت اسلامی است و رسانه ها نقش محوری در گفتمان سازی این موضوع مهم جهان اسلامی دارند.

نشست خبری دبیر نهمین اجلاسیه اتحادیه رادیو تلویزیون کشورهای اسلامی ظهر امروز برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، دبیر اجلاس اتحادیه مجمع رادیو تلویزیون های کشورهای اسلامی در جمع اصحاب رسانه با بیان این که بیش از ۸۰ درصد بازتاب خبری پایتخت جهان اسلام رسالتی بر دوش رسانه هاست، افزود : همکاری بیش از پیش رسانه ها و به تصویر کشیدن تمامی ابعاد فرهنگی این اجلاس در سطح ملی و فراملی، رسالتی سنگین و البته در تحقق اهداف مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
سید رحمان میرزاییان در ادامه با تاکید براین که مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس بصورت هم زمان از ۳۰ شبکه بین المللی بطور زنده در دنیا بازتاب خواهد داشت، گفت: یازدهم تا سیزدهم تیرماه شاهد برگزاری اجلاس رادیو تلوزیون ها خواهیم بود که صبح یکشنبه یازدهم با حضور مقامات کشوری و همکاری صدا و سیمای خراسان رضوی برگزاری افتتاحیه نهمین اجلاس و نیز در عصر سه شنبه سیزدهم، برگزاری اختتامیه اجلاس را خواهیم داشت.
وی همچنین افزود: افتتاحیه هفتمین بازار فیلم نیز در عصر شنبه، دهم تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانی شهردار مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

میرزاییان تصریح کرد:اتحادیه رسانه های اسلامی بیش از ۲۰۰ عضو از کشورهای اسلامی دارد که اعضای آن علاوه برکشورهای آسیایی مانند بوسنی و بحرین و یمن و لبنان، از کشورهای اروپایی و آمریکایی همچون انگلیس، هلند، دانمارک، بلژیک، نروژ، آرژانتین، کانادا و آمریکا در زمینه ی رسانه پاک می باشد.
میرزاییان همچنین با تاکید بر اینکه همکاری مردم در گرو اطلاع رسانی صحیح و به موقع رسانه ها می باشد، عنوان کرد:با همکاری شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و صدا وسیمای خراسان رضوی بازدید از برنامه های جانبی این اجلاس از جمله بازار فیلم اسلامی و اکران های هفته ی فیلم, برای عموم آزاد می باشد و اطلاع رسانی دقیق رسانه ها می تواند اسنقبال شایسته مردم را بهمراه داشته باشد.
مدیر شبکه همکاری شهرهای اسلامی در همین زمینه اظهار داشت:ابعاد مشهد ۲۰۱۷ در سه بعد شهری، ملی و بین المللی می باشد که در هرکدام از این زمینه ها برنامه هایی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
وی افزود:در زمینه های بین المللی شاهد رویدادهای مختلف ازجمله شهرداران کشورهای اسلامی بودیم که با حضور بیش از ۴۰ شهردار و با دستاوردهای بسیار برگزار شد.
وی ادامه داد:در بیانیه پایانی اجلاس شهرداران شهرهای اسلامی ،تشکیل دبیرخانه شهرهای اسلامی در مشهد مقدس، جهت دستیابی به دیپلماسی شهری در راستای نیل به دیپلماسی عمومی مطرح شد، که مورد توافق تمامی شهرداران شهرهای اسلامی واقع شد. از همان تاریخ اردیبهشت ماه مراحل برنامه ریزی ابلاغ و اجرای کار انجام شده و تحت عنوان سه دبیرخانه اجلاس شهرداران، تعاملات پایتخت های فرهنگی جهان اسلام, نشست های تبیین و تعریف شهرهای اسلامی، آغاز به کار نموده است.
میرزاییان در پایان بیان کرد:ما امیدواریم در مسیر تعاملات بین المللی مشهد ۲۰۱۷ وبا هدف توسعه هرچه بیشتر شهر مقدس مشهد، هر کس به اندازه ارادت خویش به امام رضا(ع) در این مسیر گام برداشته و برگزارکنندگان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را یاری رساند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن