اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

فعالیت ۵۶۱۶ واحد صنعتی در خراسان رضوی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی/ ۱۹۵ هزار نفر مشغول به کارند

کد خبر : 11075

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از فعالیت ۵ هزار و ۶١۶ واحد صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این واحدها با سرمایه‌گذاری بیش از ١٢هزار میلیارد تومان اعتبار فعال شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، فیروز ابراهیمی دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست خبری که در اتاق کنفرانس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، با طرح سوالی مبنی بر اینکه بخش خصوصی و اقتصادی کشور تا چه زمانی باید تاوان خطای مسؤولان را بپردازد؟ اظهار داشت: دولت با ارائه طرحی شتاب زده با عنوان کوچک سازی خود به مجلس شورای اسلامی، بخش اقتصادی و فعالان آن را در چند ماه نخست این قدام سرگردان کرد.

وی با تأکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد کشورهای دنیا در حوزه تولید و تجارت در یک بخش سامان دهی و مدیریت می شوند، بیان کرد: این امر سبب می شود تا این کشورها روی تولید تمرکز کنند، اما در ایران با وجود اینکه برخی تلاش و تمرکز خود را روی تولید می گذارند، متاسفانه وجود وارادات به کشور ما سبب ایجاد راند و فرصت بیهوده برای فعالان و تولیدکنندگان اقتصادی شده ست.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از فعالیت ۵ هزار و ۶١۶ واحد صنعتی در این استان خبر داد و گفت: این واحدها با سرمایه‌گذاری بیش از ١٢هزار میلیارد تومان اعتبار فعال شده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: یک هزارو ٣٠٠میلیارد تومان طرح‌های صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، علاوه بر این، در سال ۹۵، ٢٠ طرح بزرگ و کوچک به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر در خراسان رضوی انجام شده که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۱۷ واحد صنعتی در خراسان رضوی، یادآور شد: در مجموع میزان اشتغال به‌کار در دو بخش صنعت و معدن این استان، ١٩۵هزار نفر در  واحدهای مستقیم بوده که از این تعداد، ١٨۵هزار  نفر در  واحدهای صنعتی و ١٠هزار نفر در واحد های معدنی فعالیت دارند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه پس از دو سال رکود در حوزه صادرات و روند کاهش و افزایش آن، صادرات این استان در سال گذشته از نظر ارزشی، حدود ٢ درصد و وزنی ۴ درصد نسبت به سال  ٩۴ افزایش داشته است، گفت: در طرح‌های صنعتی خراسان رضوی، ٣ هزار و ٨٨۶ با سرمایه‌گذاری حدود ١۵ هزار میلیاردتومان اعتبار و اشتغال ١١۵ هزاز نفر، دارای شرایط خوبی است، این طرح‌ها پس از بهره‌برداری به کاهش نرخ بیکاری و اشتغال کمک می‌کند.

ابراهیمی ادامه داد: از ترکیب ۵ هزار و ۶١۶ واحد های صنایع خراسان رضوی، ٩١ درصد آن، واحدهای کوچکی هستند که کمتر از ۵٠ نفر در آنها فعالیت می‌کنند، ۵ درصد واحدهای متوسط تا ١٠٠ نفر  و ۴ درصد واحدهای بزرگ نیز هستند که بالای ١٠٠نفر اشتغال دارند.

وی ضمن اشاره به حامل‌های انرژی در خراسان رضوی، گفت: ١۶ قلم در کالای اساسی ١١ قلم افزایش تولید و ۵ قلم  کاهش تولید داشته که در بخش کالاهای اساسی با افزایش تولید می‌توان به انواع دارو، الیاف مصنوعی، فرش ماشینی، لامپ، کاغذ، روغن نباتی، رب گوجه‌فرهنگی، قند و شکر، خودروسواری، موتورسیکلت و سیمان اشاره کرد، همچنین لوله و پروفیل، مقاطع فولادی، کاشی و سرامیک، فولاد خام و ظروف چینی نیز از جمله کالاهای اساسی که با کاهش تولید همراه بوده، هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن