اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

کشف ۳۶ تن مواد طی یکسال گذشته/ ۷۰ عنوان برنامه در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اجرا می شود

کد خبر : 11088

بیش از ۷۰ عنوان برنامه به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان خراسان رضوی، اجرا می شود.
نشست خبری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، ابراهیم قربانزاده گفت:  در کشور بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شهید والا مقام و بیش از ۱۲ هزار جانباز سرافراز در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم به این مرز و بوم شده است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یک هزار میلیارد تومان به لحاظ اقتصادی بار بر دوش اقتصاد کشور وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تغییر الگوی مصرف از طبیعی به صنعتی و شیمیایی ۲ هزار انواع مواد شیمیایی و خطرناک در سراسر جهان تولید می‌شود.

قربان‌زاده افزود: جلسات و تفاهم نامه‌هایی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان برای  مبارزه با قاچاق مواد مخدر برگزار شده است.

وی درخصوص اقدامات خراسان رضوی برای مبارزه با این پدیده شوم، ادامه داد: ساخت دیوار، حفرکانال و نصب سیم‌خاردار در مرزهای مشترک از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مرزها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به وضعیت مراکز ترک اعتیاد در این استان، افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر در مراکز درمانی ماده ۱۵ بصورت اختیاری و ۷۵۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۶ خراسان رضوی بصورت اجباری تحت درمان ترک اعتیاد هستند.

قربان‌زاده متذکر شد: در مجموع بیش از ۳۶ تن مواد مخدر در استان خراسان رضوی کشف شده است.

وی گفت: خراسان رضوی در کنار بزرگ‌ترین کشور تولید کننده مواد مخدر و در مسیر سایر کشورها برای قاچاق مواد مخدر قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه روزانه اعتباری بیش از ۱۰ تا ۱۵هزار برای درمان معتادان این استان اختصاص یافته است، یادآور شد: بیش از ۱۳۰ تا۱۵۰ هزار معتاد در خراسان رضوی داریم.

قربان‌زاده درخصوص میزان مواد مخدر کشف شده در خراسان رضوی بیان کرد: تریاک بیش ۲۴ تن، هرویین ۴تن و ۵۸۹کیلوگرم، مورفین ۶۸۱تن، بیش از ۵ تن هشیش  و ۵۲۸ تن شیشه  کشف شده است.

وی درخصوص مراکز ماده ۱۶که از مراکز ترک اعتیاد هستند، یادآور شد: در مجموع ۴۰۰ مرد و ۱۰۰ زن در دو کمپ در این مراکز در خراسان رضوی ساماندهی می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه پذیرش زنان معتاد در مراکز به ۲۰۰ نفر ارتقای یافته، با این هدف که هیچ زن معتادی در خیابان وجود نداشته باشد، گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ معتاد در مراکز ترک اعتیاد استان نگه‌داری می‌شوند.

اول گوش کن! گوش کردن به کودکان و نوجوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیر به مدت یکماه ۷۰ عنوان برنامه را عملیاتی خواهد کرد.
ابراهیم قربان زاده در ادامه نشست خبری در تشریح برنامه های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: امحا ۱۶ تن مواد مخدر غیر دارویی، تقدیر از خانواده های شهید و ایثارگر مبارزه با مواد مخدر، برگزاری نمایشگاه و غرفه های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد، برگزاری تئاترهای خیابانی و انتخاب و معرفی سفیران بخشی از برنامه های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن