اجتماعی

دستور مستقیم رئیس مجلس بر پیگیری انتخابات مشهد/ فرمانداری باید از تصمیم شورای نظارت تمکین کند

کد خبر : 11038

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مقاومت و مخالفت مسؤولان اجرایی انتخابات شورای مشهد در برابر بازشماری آرا، از دستور مکتوب و پیگیری مستقیم رئیس مجلس در این موضوع خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به تأیید نشدن انتخابات شورای شهر مشهد اظهار کرد: مقاومت و مخالفت فرمانداری علیرغم تصمیم شورای نظارت در شهرستان و استان نشان‌دهنده نگرانی مسؤولان اجرایی است که بازشماری صندوق‌ها آرامش آنان را به هم بزند‌.

وی با بیان اینکه اگر نگرانی وجود نداشت، نباید برخلاف قانون در برابر تصمیم شورای نظارت مقاومت می‌شد، افزود: این موضوع با دکتر لاریجانی مطرح‌شده و ایشان دستور مکتوب داده‌اند که اگر این افراد وقت‌کشی کردند و این موضوع به‌خوبی انجام نشود، تصمیم شورای نظارت در تهران پیگیری تا کار با شرایط لازم انجام شود.
نگرانی مردم از رسیدگی به اعتراضات باعث تزلزل شورا می‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسؤولان اجرایی انتخابات استان باید به آرا مردم احترام بگذارند و اجازه دهند اتفاقاتی که در صندوق‌ها به‌صورت شبهه برای مردم ایجادشده است، شفاف شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: این نگرانی باعث می‌شود که افراد منتخب با تزلزل کار خود را شروع کنند زیرا هر شورایی که نتواند با صلابت و اطمینان کار خود را آغاز کند، در آینده هم تصمیماتی متزلزل خواهد گرفت و در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اقتدار نخواهد داشت.

بازشماری باید طبق نظر شورای نظارت انجام شود نه نظر هیأت اجرایی

وی با اشاره به شیوه بازشماری ده درصد صندوق‌ها در سه مرحله ۴۰ تایی، گفت: چنین شیوه‌ای در قانون وجود ندارد و شیوه اجرا باید طبق نظر شورای نظارت صورت بگیرد نه نظری که شورای اجرایی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم شورای نظارت ملاک عمل در رسیدگی به اعتراضات است، ادامه داد: شورای نظارت باید تصمیم بگیرد، دستور بدهد و فرمانداری از دستور تمکین و اجرا کند و اگر چنین چیزی صورت نگیرد خلاف قانون اتفاق افتاده و نتیجه این موضوع همان تائید نشدن انتخابات است.

حجت‌الاسلام پژمانفر تأکید کرد: اگر انتخابات با گذشت زمان زیادی تائید شود، با توجه به اینکه اعتراضات به تهران منتقل‌شده است، این موضوع برای فرمانداری و استانداری بد خواهد بود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن