اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

ریل گذاری صحیح شهرداری مشهد در حوزه فرهنگ عمومی و شهروندی

کد خبر : 10989

ما خوشبختانه سرمان بلند است که نه اتوبوسی آدم آورده و نه استخدام فامیلی داشته‌ام. حتی یک نفر از بستگانم هم در هیچ کجای شهرداری مشهد مشغول کار نشده‌اند. در این دوره اصل بر عدالت بوده است. البته بحث شرکت‌های پیمانکاری ربطی به شهرداری ندارد.

شهردار مشهد مقدس گفت: ریل‌گذاری صحیحی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی در حوزه فرهنگ شهروندی و ففرهنگ عمومی در این دوره صورت گرفته است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، سید صولت مرتضوی اظهار کرد: یکی از چالش‌های پیش روی مدیریت شهری همه کلان‌شهرها بحث درآمدهای پایدار است. خوشبختانه قانون‌گذار دولت را مکلف ساخته بود تا لایحه درآمدهای پایدار را تقدیم مجلس نماید که متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها این مهم را به انجام نرسانده است.
وی افزود: دومین چالش که ما با آن مواجهیم، مطالبات شهرداری‌های کلان‌شهرها از دولت می‌باشد که حل نشده باقی مانده و به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: بحث نظام هماهنگ پرداخت نیز یکی دیگر از مشکملات پیش روی مدیریت شهری می‌باشد که بر این اساس تبعیضی بین کارکنان شهرداری و سایر کارکنان دولت وجود دارد. متاسفانه ما هرچه تلاش کردیم از سوی دولت نتوانستیم دریافتی‌های هماهنگ پرسنل شهرداری با کارکنان دولت را رقم بزنیم.
شهردار مشهد در مورد عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس نیز گفت: لازم است افرادی که می‌خواهند در مورد عملکرد این حوزه اظهار نظر نمایند ابتدا اقدامات معاونت فرهنگی را دیده و شنیده و سپس اظهار نظر نمایند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: قضاوت‌های عجولانه درست نیست. خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری، ریل گذاری صحیحی در حوزه فرهنگی صورت گرفت که هم در حوزه فرهنگ شهروندی و هم در حوزه فرهنگ عمومی این مهم مشهود است.
عملکرد قابل تقدیر و قابل دفاع معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد
وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ شهروندی می‌توان به اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش تعداد تصادفات جرحی و فوتی، نظافت شهر و ساماندهی تفکیک زباله از مبدا، کاهش نرخ طلاق و آموزش ازدواج، تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی و … اشاره کرد.
شهردار مشهد مقدس بیان کرد: همچنین کارهای بزرگی همچون احداث بیش از ۱۸۰ مسجد، اعزام مبلغ به حاشیه شهر، توسعه فرهنگسراها از کارهای بزرگ صورت گرفته توسط معاونت فرهنگی می‌باشد که لازم است افراد این عملکردها را مطالعه و سپس اظهار نظر نمایند.
مرتضوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه موفق مشهد دوست داشتنی و نمایشگاه واقعه قیام مسجد گوهرشاد توسط شهرداری مشهد در این دوره از مدیریت شهری، تاکید کرد: البته اظهار نظر در مورد هر موضوعی برای افراد مختلف آزاد است اما عملکرد معاونت فرهنگی، قابل تقدیر و قابل دفاع است. البته شاید که اطلاع رسانی بهتری در مورد اقدامات انجام شده باید صورت می‌گرفت وگرنه ضعف در عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: من در این دوره از مدیریت شهری چیزی نبوده است که بخواهم و نتوانم انجام دهم. آنچه که در توانمان بوده و آرزو داشته‌ایم با مساعدت شورای اسلامی شهر انجام داده‌ایم.
تلاش برای اتصال خط ۲ قطار شهری به خط یک تا پایان این دوره مدیریت شهری
شهردار مشهد گفت: تجهیزات قطار شهری نیز در حال انجام امور اداری بوده و بخشی ترخیص شده و بخش دیگر نیز در حال ترخیص می‌باشد.
مرتضوی بیان کرد: تا پایان این دوره مقرر شده است تا ادامه خط ۲ قطار شهری تا میدان شریعتی و اتصال به خط یک انجام شود البته اگر هم انجام نشده شرایط کاملا آماده است تا در دوره بعدی این مهم محقق شود.
همه تلاشم پاسخگویی به رسانه‌ها بوده است
وی در مورد نمره به عملکرد خود و مجموعه شهرداری نیز خاطرنشان کرد: هر کسی در اظهار نظر آزاد است، ما به تلاش خود نمره ۲۰ می‌دهیم شاید کسی دیگر هم به عملکرد ما نمره دیگری بدهد و این اشکالی ندارد.
وی افزود: در این چهار سال تا توانسته‌ام به رسانه‌ها پاسخگو بوده‌ام اما شاید در برخی از موارد هم من به رسانه‌ها و یا آنها نسبت به من و شهرداری کم لطفی کرده باشند. همه تلاشم، پاسخگویی به رسانه‌ها بوده است.
احداث تقاطع غیر همسطح در میدان نمایشگاه
شهردار مشهد در مورد پارک چهل بازه نیز اظهار کرد: فاز اول این پارک افتتاح شده و مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفته است. برای رفع مشکلات ترافیکی این محدوده پیش بینی شده است در آینده در میدان نمایشگاه تقاطع غیر هم‌سطح احداث شده و با احداث پل‌های عابر پیاده و پارکینگ، این پروژه ارزشمند گوارای وجود مردم باشد.
مرتضوی با تاکید بر اینکه تمام عملکرد مالی شهرداری مشهد مقدس شفاف است و هیچ ابهامی در عملکرد مالی شهرداری وجود ندارد، ادامه داد: هزینه اجرایی همه پروژه‌ها شفاف بوده و اعلام شده است. یکی از توفیقات مدیریت شهری فعلی این است که اسناد را در اتاق شیشه‌ای امضا می‌کند. همه عملکردمان در منظر دستگاه‌های نظارتی قرار دارد.
بکارگیری نیرو تنها به اندازه ۱۰ درصد نیروهای بازنشسته بوده است
وی گفت: پرداختی به همه مدیران و پرسنل نیز بر اساس فیش و شفاف است.
شهردار مشهد با بیان این مطلب که تا عمر دارم در خدمت شهر مشهد مقدس هستم و هر کس مشاوره بخواهد ارائه خواهم داد، اظهار کرد: مجموعه نیروهای بازنشسته شهرداری در این دوره بیش از یک هزار نفر بوده است که در مقابل یک دهم این تعداد و در حدود ۱۰۰ نفر بکارگیری داشته‌ایم.
سرمان بالاست؛ نه اتوبوسی نیرو آورده و نه فامیلی استخدام کرده‌ایم
وی تاکید کرد: همه این بکارگیری‌ها نیز در چارچوب قوانین بوده است. اینکه کسی بخواهد در مورد نیروهایی که در این دوره بکار گرفته شده‌اند تصمیم‌گیری نماید قطعا چنین قدرتی را نخواهد داشت چون در چاارچوب قانون بوده است لذا توصیه می‌کنم عزیزان در حد وظایف و اختیاراتشان عمل نمایند.
مرتضوی اظهار کرد: ما خوشبختانه سرمان بلند است که نه اتوبوسی آدم آورده و نه استخدام فامیلی داشته‌ام. حتی یک نفر از بستگانم هم در هیچ کجای شهرداری مشهد مشغول کار نشده‌اند. در این دوره اصل بر عدالت بوده است. البته بحث شرکت‌های پیمانکاری ربطی به شهرداری ندارد.
شهردار مشهد در پایان عنوان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان، دوربرگردان‌های غیر همسطح شاهد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن