اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

کد خبر : 10918

نگاه کیفیت گرایی با رویکرد پایتخت فرهنگی جهان اسلام،
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت امسال را در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج متفاوت و پرشور خواهد ساخت.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت با همکاری آستان قدس رضوی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.به گزارش صبح مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن امسال در حرم مطهر، با تجربه ای جدید و نگاهی کیفیت گرایانه برگزار خواهد شد.
سید سعید سرابی افزود : با توجه به ظرفیت بالای معنوی حرم مطهر پیش بینی می شودکه با استقبال سه برابری اقشار مختلف مردم روبرو شویم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:با توجه به محدودیت مکانی نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته، نگاه ما هدایت به سمت کنترل کیفی نمایشگاه و ایجاد فضایی متفاوت و نو می باشد.
وی درهمین راستا افزود:با حذف بخشهای تکراری و ایجاد فرصت برای غرفه داران خلاق، همچنین غرفه آرایی و مهیاساختن فضایی زیبا و معنوی محدودیت ابعاد مکان را تبدیل به فرصتی مناسب برای تجربه ای جدید در این عرصه خواهیم نمود.
سرابی در ادامه خاطر نشان ساخت: ستاد برگزاری نمایشگاه در جهت ارتقا سطح نمایشگاه ها، به برگزاری جلسات نقد و بررسی پرداخته و در همین زمینه شاهد برگزاری نخستین جلسه پس از گذشت دوماه از یازدهمین نمایشگاه بودیم.
سرابی با تاکید بر نقش رسانه در اطلاع رسانی و نیز قدردانی از همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی گفت:پس از نمایشگاه نشستی با اصحاب رسانه که همراهان ما در این راه هستند داریم و همچنین جلسه ی دیگری با دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه خواهیم داشت.
وی تصریح کرد:امسال نمایشگاه در ایام مبارک ماه رمضان برگزار خواهد شد که بار معنوی آن را دوچندان خواهد کرد، هرچند همزمان بودن با فصل امتحانات ونیز تقارن با برگزاری نمایشگاه تهران نیز قطعا قابل تامل بوده، لیکن مزایای بی شمار آن در ماه نزول برکات آسمانی با وجود زوار حرم مطهر امام هشتم (ع) امید بخش می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کاظمی نصب دبیر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت باتوجه به فضای متفاوت امسال در شهر مشهد گفت:شهر مشهد الرضا امسال پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و فضای معنوی در تمام شهر بسیار مشهود می باشد، در همین جهت نمایشگاه امسال نیز حال و هوایی خاص و رویکردی متفاوت خواهد داشت.
کاظمی نصب در همین راستا افزود:برگزاری نمایشگاه عکس جهان اسلام و همچنین حضور نمایندگان هشت کشور از جمله عراق، افغانستان، ترکیه و… فضای نمایشگاه رابا رویکرد مشهد ۲۰۱۷ همسو خواهد کرد.
دبیر دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت بیان کرد:انتشار کتاب و تشکیل ۲۷ کمیته ی اجرایی و ۲۴ بخش در قالب هماهنگ به برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کمک خواهد کرد که برخی از این کمیته های فعال مانند کمیته ثبت نام که بصورت اینترنتی و قابل دسترس، حراست، تشکل های قرآنی، اطلاع رسانی، نظرسنجی، نظارت بر محتوا و… می باشد.
حجت الاسلام کاظمی نصب اظهار داشت: ساعت بازدید نمایشگاه از ۱۹ الی ۲۴ می باشد که درصورت استقبال مردم قطعا حتی تا پاسی از نیمه شب ادامه خواهد یافت که این امر با اطلاع رسانی دقیق و به موقع صورت خواهد پذیرفت.
وی همچنین با اظهار خرسندی از حضور علمای عظام در سالهای قبل در نمایشگاه ها و ایجاد فضا و نشست های معنوی با قدوم ایشان گفت:امیدواریم امسال نیز با وجود برنامه های دقیق و متنوع قرآنی شاهد حضور پرشور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن