اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

ابراز خشنودی و تشکر عثمان التویجری از برنامه های رویداد مشهد؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 10881

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس سازمان آموزشی علمی و فرهنگی اسلامی آیسسکو  به رباط پاتیخت مراکش سفر کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این سفر با دکترعبدالعزیز عثمان دبیر کل آیسسکو، مدیرکل امور فرهنگی آیسسکو و مدیر کل علوم آیسسکو دیدار و گفتگو کرد.
وی در دیدار با دبیر کل آیسسکو ضمن تشریح برنامه های صورت گرفته در رخداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: در طول ۵۲ هفته سال ۲۰۱۷ برای ایجاد گفت و گو و تعامل بین گروههای مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برنامه ریزیهای متعددی صورت گرفته که خود زمینه ای برای افزایش زائران و گردشگران کلانشهر مذهبی مشهد است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف آیسسکو فراهم کردن زمینه برای ارتباط و تعامل و اتحاد کشورهای اسلامی است از این رو هر سال سه شهر عربی، آفریقایی و غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی انتخاب می شوند که در این راستا برنامه ریزیها بر آن است تعاملاتی را بین پایتختهای عربی و آفریقایی و غیرعربی ایجاد کنیم.
حسینی گفت: در رویداد مشهد ۲۰۱۷ تعامل بین همه کشورهای اسلامی را مبنای عمل قرار داده ایم اما این رویداد ظرفیتی فراتر از روابط دیپلماتیک بین کشورهاست و در این راستا دولت و نهادهای مربوطه در ایران  فعالیتهای  خوبی را در راستای این رخداد فرهنگی جهان اسلام انجام داده اند.
وی خاطر نشان کرد: در راستای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی چهان اسلام   ۱۵۰  برنامه بین المللی پیش بینی شده است که تاکنون ۷۱ برنامه در مشهد برگزار شده است.
در این دیدار، دبیر کل آیسسکو از کوشش  مسئولان جمهوری اسلامی ایران در برگزاری باشکوه رویداد مشهد ۲۰۱۷ ابراز خوشنودی کرد و بر تعهد نهاد خود در راستای کمک به  موفقیت بیشتر  این رخداد از طریق اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد.
شایان ذکر است سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) پس از تصویب اساسنامه آن را در یازدهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در اسلام آباد در سال ۱۳۶۱ جهت هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با الهام از اهداف و تعالیم اسلام میان کشورهای اسلامی تأسیس گردید و مقر اصلی آیسسکو در رباط پایتخت مراکش قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن