اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

شورای پنجم قدر خادمی حضرت رضا را بداند/ ضرورت نگاه کلان به پایتخت فرهنگی جهان اسلام

کد خبر : 10872

مشهد الرضا ( ع ) بزرگترین کلانشهر مذهبی دنیا است و خادمین حضرتش فارغ از هر جریان سیاسی و حزبى لازم است نگاه بلند مدت، برنامه ریزی و تدبیر ۵۰ ساله برای توسعه مشهد داشته باشند.
شورای پنجم رسالت شرعی و قانونی سنگینی را پیش روی خود دارد. به گزارش صبح مشهد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شهردار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: مشهد شهری منحصر به فرد و یگانه در جهان است که این به واسطه وجود ذیجود حضرت علی بن موسی الرضا ( ع ) می باشد. دکتر موسی شربتدار افزود: از این رو لازم است برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها برای اداره شهر با افق ۵۰ و حتی ۱۰۰ ساله درنظر گرفته شود و فکر در خصوص آینده را امروز بایستی تدبیر کرد.
وی با اشاره به سند چشم انداز مشهد ۱۴۰۴ و آرمان شهر رضوی گفت: شانیت امام رضا ( ع ) و تعلق آن امام همام به همه ارادتمندانش در سراسر جهان، وظیفه خادمانش را در شرایط میزبانی سنگین می نماید و بایستی زیر ساخت های خدمات به زائر اعم از اسکان، حمل ونقل، راه، فضای سبز و خدمات عمومی برای زائر میسور و فراهم باشد.
وی تاکید کرد: شهر امام رضا باید در جهان نمونه باشد و هرگونه تصمیم گیری برای این کلانشهر مذهبی دنیا، فارغ از نگاه سیاسی و جریانی کوتاه مدت انجام شود.
موسی شربتدار در پاسخ به سوالی در خصوص رابطه گردشگری و زیارت گفت: این دو مقوله هیج منافاتی باهم ندارند و حق زائر است که فارغ از زیارت، ساعتی را در فضاهای گردشگری و تاریخی که مناسب سازی شده اند، بگذراند و چه بسا مسافری برای گردشگری بیاید و بعد جذب زیارت شود. لذا تضعیف نگه داشتن توسعه گردشگری ارزش محور اسلامی در برابر زیارت، خطای راهبردی است که در بلند مدت می تواند ضریب ماندگاری زائر را در مشهد کاهش دهد!
وی ضمن آرزوی موفقیت برای منتخبان مردم در شورای پنجم شهر مشهد، به آنها توصیه کرد قدر خادمی حضرت رضا ( ع ) را دانسته و بدانند فرصت های عمر بسیار کوتاست و به زودی باید جوابگوی عملکرد خویش باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن