اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

طرح مهاجر در جهت ارتقأ توانمندی های معتادین با موفقیت برگزار شد

کد خبر : 10837

ایجاد نشاط، آموزش سبک زندگی، نحوه برخورد با خانواده و اجتماع و افزایش توانمندی و مهارت های معتادین از جمله اهداف برگزاری و محقق شده طرح ” مهاجر ” بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از برگزاری طرح مهاجر با هدف ارتقأ توانمندی ها و کاهش آسیب های اجتماعی در مراکز مجاز ترک اعتیاد استان، خبر داد. به گزارش صبح مشهد، سرهنگ ابراهیم قربان زاده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که طرح  مهاجر  با حضور ۹۲۰ معتاد در حال درمان و به مدت ۶۰ ساعت در کمپ های ترک اعتیاد تحت مجوز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا شد، افزود: توانمند سازی، ارتقأ مهارت ها و آشنایی با سبک زندگی، ایجاد نشاط و کاهش آسیب پذیری افراد در خانواده و جامعه از جمله اهداف برگزاری این طرح بود که الحمد لله توانستیم با همکاری مربیان مجرب خود به بخش زیادی از انتظارات خود نائل آییم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عناوین و سرفصل های آموزشی ارائه شده گفت: سبک زندگی نحوه تعامل با خانواده و اجتماع و افزایش توانمندی از مهم ترین رئوسى بود که طی دوره ۶۰ ساعته به معتادین، آموزش داده شد.
سرهنگ قربان زاده در بخش دیگر گفتگوی خود به موضوع اشتغال معتادین بهبود یافته اشاره کرد و افزود: متاسفانه جامعه با توجه به آسیبی که از برخی معتادین دریافت کرده، در موضوع واگذاری کار به آنان نگاه سختگیرانه و محتاطى دارد که لازم است با فرهنگ سازی، نگرش مردم نسبت به افراد بهبود یافته تغییر کند.
وی خاطر نشان ساخت: در معتادین بهبود یافته افراد زیادی با مدارج و مهارت های بالا وجود دارد که طی دوران درمان خود، آموزش های فنی و حرفه ای را در کارگاه های مستقر و ایجاد شده مراکز ماده ۱۶ فرا گرفته اند و هم اکنون به عنوان یک کارآفرین می توانند در خدمت جامعه قرار بگیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در پایان گفت: سازمان ها و نهادهای مختلفی در حوزه اشتغال نقش دارند و شورا سعی می کند با ارائه تسهیلاتی جهت اشتغال، زمینه بازگشت و حضور مددجویان بهبود یافته را در اجتماع مناسب سازی و فراهم کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن