اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

حریم نشینان باید توانمند شوند/ ترویج فرهنگ شهروندی اصل فراموش شده!

کد خبر : 10760

راه حل رفع معضل بیکاری و فقر در مشهد سهیم کردن آحاد مردم در سود ناشی از حضور میلیونی زائر است.

نشست خبری دکتر ژیلا حصاری کاندیدای جوان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد، روز چهارشنبه برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما دکتر حصاری با اشاره به تجربه ۱۳ ساله خود در حوزه مدیریت شهری و امور اجتماعی گفت: یکی از دلائل حضورم در عرصه انتخابات، دفاع از حقوق زنان و ارتقأ نقش آنان در تصمیم گیری های کلان است.
وی افزود: ۱۱۰ پست در ساختار مدیریت شهری تعریف شده که متاسفانه سهم بانوان کمتر از ۲ درصد می باشد و این باعث گلایه این قشر بزرگ جامعه شده است.
حصاری در ادامه گفت: عمده مشکلات مردم را شناسایی و احصا نمودیم که بیکاری، کمبود نشاط، توزیع نامتوازن خدمات،  فقر عدالت اجتماعی و فاصله طبقاتی از آن جمله می باشد.
وی با تاکید بر لزوم ترویج و تقویت فرهنگ شهروندی، غفلت از این اصل مهم را باعث بروز خساراتی به فضای جامعه شهری دانست و خاطر نشان ساخت: شهرداری ها در حوزه فرهنگی تکالیف مهمی دارند که فرهنگ شهروندی نمونه بارز آن است.
حصاری با طرح این سوال که در شهر با تراز رضوی چه کرده ایم?! گفت: امروز نهادهای فرهنگی متعددی با بودجه های کلان دولتی و عمومی وظیفه فرهنگ سازی و رفع تفاوت طبقاتی و فرهنگی را به عهده دارند، در حالی که توان شهرداری ها باید در ترویج فرهنگ شهروندی و مسائل مبتلابه صرف شود.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حاشیه شهر با اظهار ناراحتی از این اصطلاح گفت: باید به جای واژه حاشیه شهر از حریم نشینان استفاده کرد. حصاری افزود: حریم نشینان قشر زحمت کش و انقلابی هستند که شهدای بسیاری را تقدیم این مرز و بوم نمودند ولی متاسفانه حق آنان به درستی ادا نشده است. حصاری خاطر نشان ساخت: باید با سرمایه گذاری های متعدد حریم نشینان را توانمند و از ظرفیت و پتانسیل ایجاد شده برای خود آنان هزینه کرد.
دکتر حصاری اشاره ای هم به فعالیت های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد داشت و گفت: انصافا اقدامات خوبی توسط شهرداری طی چند سال گذشته صورت پذیرفته که دوره ۵۷ روزه فرآیند سرمایه گذاری از زمان ارائه طرح تا اخذ مجوزات و شروع به کار نمونه آن است.
وی در خصوص عملکرد شورای چهارم گفت: شورای چهارم و مدیریت شهری در کنار نقاط قوت، ضعف هایی هم داشتند که متأسفانه برخی تصمیم گیری ها با شائبه رفتار سیاسی، شبهاتی در ذهن مردم بوجود آورد.
حصاری تاکید کرد، شورا محل مناقشات سیاسی نیست و منتخبان مردم باید به دور از سیاسی کاری، به وضع قوانین مناسب و نظارت بپردازند.
وی با اشاره به ائتلاف لیست طلایی که نام وی در آن به چشم می خورد، گفت: در دوره مهندس پژمان، اقدامات زیادی بویژه در حوزه شهرسازی و بلند مرتبه سازی صورت پذیرفت که این از نقاط مثبت کارنامه ایشان به شمار می رود.
از این رو منتخب ائتلاف لیست طلایی جهت معرفی شهردار، جناب آقای مهندس سید محمد پژمان شهردار سابق مشهد می باشند.
وی در پایان تاکید کرد: بانوان توانمند باید بتوانند نقش خود را در جامعه ایفا کنند و لازمه آن حضور مؤثر کمی و کیفی در عرصه های تصمیم گیری و مدیریتی است.
گفتنی است دکتر ژیلا حصاری استاد دانشگاه، دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری است که در حال حاضر مدیر روابط عمومی و سخنگوی معاونت اقتصادی شهرداری کلانشهر مشهد می باشد.

نام وی در لیست ها و ائتلاف های زیادی به چشم می خورد که لیست طلایی مهندس پژمان و لیست جبهه پیروان امام و رهبری خراسان رضوی از آن جمله می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن