اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

هبه زمین به دانشگاه علوم پزشکی مشهد/تهاتر املاک واقع در مسیر طرح های توسعه شهری

کد خبر : 10655

 شهرداری مشهد نسبت به احداث بنا در زمین هبه شده به دانشگاه علوم پزشکی شرط زمانی یک ساله معین کرد .

به گزارش صبح مشهد ، رئیس شورا ی اسلامی شهر مشهد در یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی، حادثه ناگوار معدن زغال سنگ استان گلستان تسلیت گفت و با خانواده های آنان ابراز همدردی نمود و سپس ولادت حضرت علی اکبر (ع) و ولادت حضرت قائم عج را پیشاپیش تبریک  گفتند و از همه ی شهروندان به منظور شرکت در جشن بزرگ میلاد امام زمان (ع) که در عرصه میدان شهدا برگزار خواهد شد دعوت بعمل آورد.

در ادامه دستور کار شماره یک با موضوع  هبه زمین به دانشگاه علوم پزشکی توسط سرکار خانم غیور قرائت شد ، مطابق این دستور العمل به شهرداری مشهد اجازه داده میشود با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر واگذاری قطعه زمین به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با کاربری بهداشتی-  آموزشی متعلق به شرکت سرمایه گذاری نوید خراسان واقع در اراضی اسماعیل آباد ، نسبت به معاوضه زمین مذکور با قطعات متعلق به شهرداری در اراضی شهرک الماس طبق قیمت کارشناس رسمی دادگستری اقدام و سپس قطعه زمین معاوضه شده برای ساخت به مرکز بهداشتی واگذار شود.

نخعی راد  پیشنهاد داد در قرارداد واگذاری این شرط  لحاظ شود که در صوت عدم احداث بنا ظرف مدت یک سال ، زمین موردنظر توسط شهرداری مسترد شود .

دستور کار اول بهمراه پیشنهاد نخعی راد مبنی بر افزودن شرط زمانی به احداث بنا ، رای موافق اکثریت اعضا را کسب کرد .

تهاتر املاک واقع در مسیر طرح های توسعه شهری

کلیت لایحه تهاتر املاک واقع در مسیر طرح های توسعه شهری در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصویب شد.

بدستور کار بعدی شورا، رسیدگی به لایحه تهاتر املاک واقع در مسیر طرح های توسعه شهری با تراکم، که فاقد اولویت تملک هستند ، بود که مورد بحث و بررسی قرارگرفت و کلیت این طرح  با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

ماده ۴۸ دفترچه ضوابط محاسبات درآمدی به شرح ذیل بازنگری شد که به موجب آن به شهرداری مشهد مقدس اجازه می‌شود برای آن دسته از املاک واقع در مسیر طرح های اجرایی شهرداری که فاقد اولیت تملک بوده و اعتباری برای تملک آنها در بودجه سالانه شهرداری پیش‌بینی نشده است، علاوه بر تراکم طرح تفصیلی بر اساس عرصه باقیمانده و پس از تنظیم صلح‌نامه بابت میزان عرصه در مسیر با تراکم اعطایی به ۲ صورت محاسبه می‌شود.

سرویها در تشریح این روش‌ها، گفت: در حوزه های درآمدی ۱، ۲ و۳ تراکم اعطایی به صورت «تراکم طرح تفصیلی* مساحت عرصه در مسیر ۱٫۳»  و در حوزه های درآمدی ۴ و ۵ نیز با فرمول «تراکم طرح تفصیلی مساحت مقدار عرصه در مسیر * ۱٫۵» محاسبه می‌شود.

در ادامه، این موضوعات به رای گذاشته شد و با اخذ ۱۰ موافق از مجموع ۱۷ عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن