اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد آغاز به کار می کند

کد خبر : 10564

ارز آوری، تولید، اشتغال و ایجاد منابع مهم ترین دستاورد برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مشهد و فعالیت های محیط زیستی است که شهرداری مشهد در سال اقتصاد مقاومتی به دنبال عملیاتی نمودن این گفتمان در عرصه اقدام و عمل است.

نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد و سومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پارکی ظهر امروز چهارشنبه با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار در محل سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، دکتر خلیل الله کاظمی با بیان این که از گردش مالی ۱۲۰ میلیارد دلاری گل در دنیا، سهم کشورمان تنها یک درصد است، گفت: با توجه به برخورداری کشورمان از آب و هوای مساعد جوی، باید با برنامه ریزی های مناسب سهم ایران را از تجارت گل و گیاه افزایش داد تا زمینه تولید و اشتغال مناسب از این صنعت طبیعی و زیست محیطی فراهم شود.
وی افزود: در هر هکتار از اراضی گل و گیاه برای ۸ تا ۱۲ نفر اشتغال مستقیم و ۳ تا ۶ نفر غیر مستقیم ایجاد می شود.
کاظمی در ادامه به گستره ۵۰ هکتاری مشهد از فضای سبز مزین به گل و گیاه اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد پوشش به گل های دائمی و ۲۵ درصد فصلی تعلق دارد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست اشاره ای هم به مشکلات و علل سهم ناچیز کشورمان از بازارهای جهانی گل و گیاه داشت و خاطر نشان ساخت: نظام تولید سنتی، حمل و نقل، سیستم نگهداری و کمبود نیروی متخصص و همچنین عدم نگاه جدی به این تجارت سرشار از سود، موجب شده رتبه ۴۱ جهانی پوشش های گل و گیاه به ایران اختصاص یابد!
وی به مزیت برخی گونه های گیاهی مثل گل میخک و پامچال که خاستگاه ایرانی دارد، اشاره کرد و گفت: تولید اشتغال و ارزآوری مهم ترین خروجی های تمرکز و توجه به حوزه محصولات گیاهی و گل می باشد.
وی هدف از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه را افزایش سرانه مصرف گل و گیاه در مشهد، شناسایی تولید کنندگان کشوری، توسعه صنعت توریسم و کسب آخرین یافته های علمی و تخصصی در خصوص گل دانست و از برگزاری برنامه های جنبی آموزشی و ترویج فرهنگ شهروندی در استفاده از گل و گیاه خبر داد.
نمایشگاه پانزدهم گل و گیاه ۴۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشت

سخنران بعدی نشست خبری مهندس سلامی رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بود. وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه و سومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پارکی از ۱۸ الی ۲۲ اردیبهشت ماه افزود: امسال ۶۵۰ غرفه داخلی به همراه ۸ شرکت خارجی در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع به شهروندان خدمات ارائه می نمایند.
مشکلی برای تامین منابع آبی فضای سبز شهری نداریم
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار در پاسخ به صبح مشهد در خصوص نحوه تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهری گفت : ۵۰ درصد آب مورد نیاز از پساب ها تامین می شود و در این خصوص با مشارکت بخش خصوصی، ۱۵ تسویه خانه ایجاد خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن