اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد مقدس در دوره چهارم / اجرا و تعریف ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکتی

کد خبر : 10561

در طول دوره سوم شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد ۲۹ پروژه مشارکتی را عقد قرار داد کرد که از این تعداد ۱۱ پروژه یا اصلا شروع نشد و یا در ابتدای راه به تعطیلی کشیده شد و فقط ۱۸ پروژه به دوره چهارم منتقل شد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس گفت: در طول فعالیت این دوره مدیریت شهری حدود ۲۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری توسط شهرداری مشهد صورت گرفته است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمدرضا مزجی در برنامه زنده تلویزیونی گفتگو اظهار داشت: یکی از بهترین کارها در حوزه اقتصادی این است که پروژه‌های شهری و سرمایه‌گذاری را به صورت مشارکتی اجرا کنیم که در این مدل شهرداری زمین و پروانه داده و فعال اقتصادی نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی افزود: در طول دوره سوم شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد ۲۹ پروژه مشارکتی را عقد قرار داد کرد که از این تعداد ۱۱ پروژه یا اصلا شروع نشد و یا در ابتدای راه به تعطیلی کشیده شد و فقط ۱۸ پروژه به دوره چهارم منتقل شد.
انتقال ۱۸ پروژه مشارکتی فعال از شورای سوم به دوره چهارم
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این تعداد پروژه به میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که سهم شهرداری از این مبلغ ۳۴۶ میلیارد تومان بود.
مزجی با اشاره به پیشرفت ۱۴٫۸ درصدی پروژه‌های فعال دوره سوم در ابتدای دوره چهارم، عنوان کرد: معاونت اقتصادی در این دوره با سیاست‌های جدید شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت شرکای خود را آزاد گذاشته و سهم‌الشرکه خود را به آنها بفروشد. در حال حاضر پیشرفت پروژه‌های شورای سوم در دوره چهارم به ۶۹٫۶ درصد رسیده است.
وی اذعان داشت: سهم شهرداری در ۱۸ پروژه مشارکتی آغاز شده در دوره سوم، به قیمت روز سال ۹۵ بالغ بر ۹۴۶ میلیارد تومان می‌باشد.
تعریف ۷ پروژه مشارکتی با سرمایه‌گذاری ۱۴۲۰ میلیارد تومانی
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تعریف و تصویب ۷ پروژه مشارکتی در دوره فعلی مدیریت شهری اضافه کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بالغ بر یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان است که از این رقم ۶۱۹ میلیارد تومان سهم شهرداری مشهد مقدس می‌باشد.
مزجی اظهار داشت: در همه شهرداری‌های کشور تنها روش سرمایه‌گذاری از طریق پروژه‌های مشارکتی می‌باشد اما شهرداری مشهد مقدس برای اولین بار روش‌های دیگری را نیز اجرایی کرده است که از جمله آن می‌توان به فروختن زمین و پروانه به سرمایه‌گذار و همچنین واگذاری پروانه ساختمانی می‌باشد.
وی گفت: در این روش‌ها یقینا سرمایه‌گذار اقدام به اجرای پروژه‌ای که پروانه و یا زمین آن را خریده است خواهد کرد و اجرای پروژه حتمی می‌باشد.
افزایش سرمایه شرکت بافت فرسوده آبکوه از ۱۰ میلیون تومان به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس در ادامه سخنانش تصریح کرد: قبلا شرکتی برای نوسازی بافت فرسوده آبکوه فعال بود که سرمایه آن تنها ۱۰ میلیون تومان بود، ما با تصویب شورای اسلامی شهر این رقم را به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که با انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، این رقم به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
مزجی با اشاره به اینکه حجم کل پروژه‌های در حال اجرا و تعریف شده شهرداری مشهد در این دوره از مدیریت شهری ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد، افزود: افزایش سرمایه شرکت نوسازی قلعه وکیل‌آباد به میزان دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، واگذاری یک هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان پروانه ساختمانی که سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومانی را در پی خواهد داشت، تعریف یک هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان پروژه و تعریف دو هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان پروژه بی نام از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه می‌باشد.
تعریف ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برای نوسازی اطراف حرم مطهر
وی ادامه داد: ۳۵۰ پروژه برای اطراف حرم مطهر رضوی تعریف شده است که ۲۰۰ هکتار از این پروژه‌ها در حال اجراست. در مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در این محدوده تعریف شده است و ۷ هزار میلیارد تومان از کل این طرح نیز در حال اجرا می‌باشد.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس بیان داشت: در مجموع بالغ بر یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر منتشر شده است.
اهدای ۱۷۵ میلیارد تومان زمین و پروانه رایگان برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت
مزجی با اشاره به اهدای ۱۷۵ میلیارد تومان زمین و پروانه رایگان برای ساخت ۳۵ زائرسرای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر رضوی، ادامه داد: تا کنون ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط معاونت اقتصادی در شهر مشهد ایجاد شده و یا زمینه آن فراهم شده است.
وی در مورد اقدامات صورت گرفته برای تحقق شعار سال نیز گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری توسط شهرداری مشهد مقدس در این دوره صورت گکرفته است که زمینه اشتغال چند صد هزار نفر را فراهم ساخته است.
آغاز به کار شرکت سرمایه‌گذاری زائر با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی
مزجی با اشاره به اختصاص سود مازاد ۳ درصدی در قالب امتیاز و تسهیلات به خریداران اوراق مشارکت شهرداری مشهد، تصریح کرد: لایحه شرکت سرمایه‌گذاری زائر تقدیم شورای اسلامی شهر شده است که در صورت تصویب با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کار خود را در بورس اغاز خواهد کرد.
وی در مورد برنامه‌های آینده این معاونت نیز گفت: راه اندازی شرکت زائر، تقویت اقدامات غیر مالی، راه اندازی بازار بزرگ معانلات تهاتری، اجرای طرح بارش باران و همچنین احداث شهر کودکان از جمله اقدامات و برنامه‌های اینده شهرداری در حوزه اقتصادی می‌باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن