اجتماعیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور ۶۰ کشور برگزار می شود

کد خبر : 10551

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور بیش از ۶۰ کشور همزمان با رویداد مشهد الرضا ( ع ) پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا کاظمی در نشست خبری هفته معلم با بیان این که زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماهی هر جامعه ای معلمان هستند گفت: جامعه ای می تواند مسیر توسعه را طی کند که معلمان در عرصه های مختلف بر صدر باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به امر مهم انتخابات و نقش آموزش وپرورش در این حوزه اشاره و اظهارکرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی، فرهنگ ساز و دارای بزرگترین جامعه مخاطب از قبیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دانش آموزان، ۳۵ هزار نفری رای اولی ها، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری اولیا و مربیان، ۹۰ هزار معلم شاغل و ۵۰ هزار بازنشسته می تواند شور و نشاط انتخاباتی مورد انتظار را در جامعه ایجاد کند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ماموریت های آموزش و پرورش در امر انتخابات در اختیار قرار دادن تمام امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و نیروهای انسانی به ستاد انتخاباتی است چراکه آموزش و پرورش مهم ترین نهاد در شکل گیری انقلاب اسلامی است.

کاظمی این که امتحانات انتهای سال بنا بر تقویم از دوم تا ۲۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت افزود: برنامه هایی تنظیم شده است که دانش آموزان در کنار اهمیت دادن به حماسه حضور در انتخابات، امتحانات پایان سال را به بهترین شکل ارائه دهند.

کاظمی در خصوص برنامه های اداره کل آموزش و پرورش در چند ماهه اخیر اظهارکرد: درحوزه پرورشی برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت از جمله مهم ترین اقدامات نظام تعلیم و تربیت استان بود.

وی ادامه داد: با توجه به این که خراسان رضوی استانی سرآمد در حوزه های قرآنی است، مسابقات قران و عترت استان باحضور شش هزار دانش آموز در سه حوزه کاشمر، احمد آباد و ناحیه هفت برگزار شد؛ همچنین مسابقات فرهنگی هنری استان شاهد حضور ده هزار دانش آموز استان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های پرورشی استان برگزاری برنامه تجلیل از برگزیدگان  پرسش مهر بود که ۴۸۰ هزار دانش آموز ارائه اثر به این جشنواره داشتند و از این میان هزار و ۲۰۰ اثر استانی و ۷۸ اثر برگزیده کشوری و در نهایت شش اثر موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

وی افزود: همایش معلمان مؤلف با حضور۴۵۰ همکار فرهنگی مؤلف برگزار شد و به تبعیت از آن جشنواره مولفین فردا برای دانش آموز مؤلف نیز برگزار می شود.

کاظمی در حوزه فعالیت های معاونت ابتدایی یادآور شد: با رویکرد عدالت محوری ۱۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز با اعتبار ۲٫۵ میلیارد تومان نرخ پوشش به ۳۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان این که افزایش نرخ پوشش نوآموزان با توجه و تمرکز بر مناطق محروم اتفاق افتاده است اظهارکرد: ۶۰۰ هزار پیک نوروزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و توجه به معرفت رضوی توزیع شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: برگزاری ۱۰ هزار کارگاه آموزشی پیشگیری چهار ساعته در راستای تقسیم کار ملی نیز توسط آموزش و پرورش برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: بیش از هفت میلیون و ۸۵۰ هزار نفر ساعت دوره ضمن خدمت در استان برگزار شد که طبق آمار نسبت به سال ۹۲ حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

کاظمی بیان کرد: در حوزه فعالیت های سواد آموزی توسعه و ترویج نماز به پایه های آموزش عملی نماز وقرائت نماز انجام شد و یکی از مهم ترین رویکرد ها در این حوزه توسعه مراکز یادگیری می باشد که طرح یک قدم مانده به صبح  با هدف به صفر رساندن سطح سواد اولیا دانش آموزان اجرا شد.

این مقام مسئول به تعیین ۸۸ مرکز اعتکاف علمی به منظور ارتقأ سطح علمی استان در کنکور و امتحانات آخر سال اشاره کرد و گفت: در سال جاری طرح هدایت تحصیلی با رویکرد انتخاب اگاهانه و مختارانه با ایجاد بسترهای اطلاع رسانی کافی و ظرفیت سازی به منظور پذیرش دانش آموزان انجام می شود.

وی اظهارکرد: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری یادواره های شهدا مد نظر آموزش و پرورش استان بود که در سال ۹۵ حدود ۵۶۰ مورد و در سال ۹۵ نیز بیش از هزار و ۹ یادواره در سطح استان برگزار شد.

وی با بیان این که از ابتدای فروردین ماه سال جاری نیز ۱۱ یادواره توسط اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد بیان کرد: با توجه به این که سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از جانب مقام معظم رهبری تعیین شد اداره کل آموزش و پرورش استان نخستین نهادی بود که اقدام به تشکیل کارگروه توسعه و اشتغال با تدوین راهبردها و برنامه های مدون در این حوزه کرد.

پاداش پایان خدمت فرهنگیانی که تا پایان سال ۹۵ بازنشسته شده اند، طی هفته جاری پرداخت خواهد شد.
اما خبر خوش دکتر خدابنده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی از نکات مهم و مسرت بخش این نشست خبری بود.
وی با بیان این که با همکاری سازمان برنامه و بودجه پاداش پایان خدمت کلیه فرهنگیانی که حتی تا پایان سال ۹۵ بازنشسته شده اند، طی هفته جاری پرداخت خواهد شد، افزود: ۳۳۰ میلیارد تومان نیز از طرف صندوق وام ضروری ادارات، تسهیلات به فرهنگیان دارای بیماری های صعب العلاج پرداخت شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن