اجتماعیستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیریت یکپارچه شهری لازمه توسعه شهر هوشمند

کد خبر : 10381

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری گفت: برای داشتن شهر هوشمند نیازمند یک مدیریت یکپارچه شهری هستیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، امید علی خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارتباط با برگزاری کارگاه شهر هوشمند اظهار کرد: شهر هوشمند یک تعریفی نسبتاً جدید در جهان است و در گذشته شهرهای الکترونیکی معروف و مطرح بود.

وی افزود: شهرهای الکترونیک مشتمل بر راه‌حل‌هایی برای کم شدن ترافیک شهرها بود و مسائلی همچون بانکداری اینترنتی و امضا الکترونیک را مطرح کرد تا بتواند تبعات ترافیک را در شهرها کاهش دهد تا شهری در دسترس برای تمام افراد از پیر و جوان داشته باشیم.

خوارزمی بیان کرد: امروز یک دهه از معرفی شهر هوشمند می‌گذرد و درواقع شهرهای الکترونیک پایه شهر هوشمند شناخته شدند و در این مدت شاهد رشد هرچه بیشتر آن در شهرهای مختلف جهان هستیم.

 

دبیر علمی کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری تصریح کرد: برای تحقق شهر هوشمند باید اقتصاد هوشمند، زندگی هوشمند، زیرساخت‌های هوشمند و امثالهم در دسترس باشد تا بتوانیم در نهایت شهری هوشمند داشته باشیم که البته این فرآیند نیازمند یک مدیریت یکپارچه شهری نیز است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده در مدیریت شهری مشهد در حوزه شهر هوشمند نیز گفت: در حوزه شهر الکترونیک اقدامات خوبی توسط سازمان فاوا شهرداری مشهد انجام شده و امروز شهر مشهد در حال گذار از شهر الکترونیک به شهر هوشمند است اما بزرگ‌ترین چالش در این مسیر مدیریت یکپارچه شهری است زیرا با این مهم از بسیاری از موازی کارها و بروکراسی‌ها جلوگیری شده و در نهایت به اهداف مشهد ۱۴۰۴ نیز دست می‌یابیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن