اسلاید شواقتصادیستون اصلی

سرمایه گذاری ۱۰ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

کد خبر : 10365

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از عقد قرارداد ۱۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی در این منطقه طی سال ۱۳۹۵ خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، دکتر احمد صادقی گلمکانی در جلسه ای که با عنوان راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال ۱۳۹۶ توسط سازمان اقتصادی رضوی برگزار شد، بیان کرد: طی رایزنی های صورت گرفته، قرار است طرح های این ۱۰ شرکت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد که بدین ترتیب زمینه اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر به وجود خواهد آمد.
وی ادامه داد: پروژه کاشی و سرامیک، طرح دیگری است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در خرداد سال جاری به بهره برداری می رسد که به تنهایی برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
صادقی گلمکانی از جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، واردات و صادرات و همچنین ترانزیت کالا به عنوان فعالیت های اصلی این منطقه یادکرد و افزود: در سال جاری در صدد هستیم با اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی، این منطقه را به عنوان سمبل و الگو به سایر مناطق معرفی کنیم.
رییس کارگروه عمران و ساختمان آستان قدس رضوی درباره مهم ترین برنامه های این بخش در سال ۱۳۹۶ گفت: این کارگروه متشکل از شرکت های مسکن و عمران قدس رضوی، بتن و ماشین قدس رضوی، مهندسی آب و خاک رضوی، بنای سبک قدس رضوی، سازمان توسعه عمران خراسان، مهندسان مشاور قدس رضوی، صنایع چوب، کاشی سنتی، معادن قدس رضوی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و سیمان سمنگان می باشد که رویکرد خود را بر محورهایی همچون دانش، ارتقاء سود و بازدهی مناسب فروش بر اساس بازار قرار داده است.
وی ادامه داد: در این راستا، برنامه هایی همچون ایجاد کارگروهی پویا، کارآمد و اثربخش و نیز اتکا بر تعهد و هم افزایی توان شرکت ها و موسسات را به عنوانی بخشی فعال در گستره انرژی و عرصه بین المللی به منظور تحقق اهداف و برنامه های سازمان اقتصادی رضوی دنبال می کنیم.
گلمکانی، سازماندهی شرکت ها و موسسات کارگروه عمران و ساختمان رضوی به منظور ارتقاء و بهبود مستمر وضعیت شرکت ها، هم افزایی امکانات و منابع شرکت ها و موسسات برای تقویب توان آن ها با هدف فعالیت و جذب پروژه های ملی و بین المللی، کاهش بهای تمام شده، اجرای پروژه ها در حداقل زمان ممکن و … را بخشی دیگر از برنامه های استراتژیک این کارگروه عنوان کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن