اسلاید شوستون اصلیسیاسی

دولت کار و کرامت، دولت شفافیت اقتصادی است/ مدیریت یک حلقه خاص در کشور باید شکسته شود

کد خبر : 10339

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی و عمومی در ستادها مطلقاً جایز نیست، گفت: دولت کار و کرامت، دولت شفافیت اقتصادی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم با حضور در همایش سراسری ستادهای استانی و کشوری که در محل شهادت شهدای هفتم تیر(مجموعه فرهنگی سرچشمه) برگزار شد فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد و به طرح دیدگاه‌های خود پرداخت و به سوالات نیز پاسخ داد.

حجت‌الاسلام رئیسی ضمن تبریک ایام و اعیاد رجبیه با بیان اینکه اِن‌شاءالله به برکت این ایام و لیالی به ما توفیق بندگی حضرت حق را بدهند، اظهار داشت: انتخابات یکی از جلوه‌های حضور مردم، قدرت ملی، امنیت ملی و جلوه اعتنای نظام اسلامی به رای و اراده ملت است.

رای مردم در نظام اسلامی تشریفاتی نیست

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تمام نهادها به موجب قانون اساسی و تمام اجزای نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم هستند از این رو، رای مردم در نظام اسلامی تشریفاتی نیست و سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان این که رای مردم در انتخابات مختلف از جمله خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس و شوراها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در نظام اسلامی را شکل می‌دهد، افزود: باید برای این که مردم در این عرصه حضور و مشارکت گسترده داشته باشند، این حضور همراه با بصیرت و آگاهی و نگاه به آینده نظام باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به لزوم اجرای قانون اساسی و سیاست‌های مصوب و نیز قوانینی که در مجلس تدوین می‌شود، تصریح کرد: سخن ما تحقق آن چیزی است که در قانون آمده و خواسته ملت ایران نیز تحقق آرمان‌های بلند امام و شهیدان انقلاب اسلامی است که ما امروز در مشهد آنها (مجتمع شهدای هفت تیر) حضور داریم و آیت‌الله بهشتی و شهدای دولت همواره این موضوعات را فریاد کرده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که سخن ما در باب اقدام و عمل است، یادآور شد: باید ببینیم آنچه در حوزه مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اداره امور جامعه وجود دارد، آیا در طراز این نظام هست یا خیر و اگر نیست چه باید کرد؟

مردم از فاصله وضع موجود با قوانین و اسناد بالادستی رنج می‌برند

وی با تاکید بر این که وضعیت موجود با اسناد بالادستی فاصله دارد و مردم از این فاصله رنج می‌برند، ادامه داد: مدیران دلسوز و خانواده شهیدان انتظار تحقق این قوانین و آرمان‌های شهدا و امام و باید و نبایدهایی را دارند که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده است.
مشکلات اقتصادی دغدغه جدی مردم است

سید ابراهیم رئیسی گفت: امروز مشکلات اقتصادی مشکل جدی مردم است و بیکاری و فساد اداری نیز از مسائل جدی است. لذا مردم نسبت به عدم اصلاح ساختارها و وجود ساختارهای فسادزا دغدغه دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: وجود آسیب‌های اجتماعی که بسیار هم روشن است، انسان را رنج می‌دهد، مسئله دیگر نیز عزت و کرامت انسان در رابطه با خود، جامعه و دولت و مردم و همه نظامات بین‌المللی است که باید عزت‌آفرین و در شأن ملت ایران باشد و هیچ قراردادی بدون نگاه به کرامت این مردم قابل توجیه نیست. چرا که عزت و اقتدار فعلی این نظام به برکت خون شهیدان و ایثارگری جانبازان به دست آمده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نظام ما یک نظام مقتدر و اثرگذار در منطقه و سطح جهانی است و این اعتراف دشمنان ما است، یادآور شد: این موضوع اقتضائاتی دارد و باید نگرش به مردم متفاوت شود. لذا نگاه به برنامه‌ریزی و اقدام باید با توجه به اولویت‌ها و مشکلات مردم باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر لزوم توجه به همه ظرفیت‌های مردمی، نه صرفاً یک جناح و جریان خاص، ‌خاطرنشان کرد: اگر به یک قشر و جناح خاصی صرفاً توجه کنیم در نگاه جامع ما به کشورداری خسارت وارد می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس افزود: در تمام این معادلات بین مردم و دولت و کشور و نظام و همه دولت‌ها و همچنین همکاری‌های بین‌المللی، خدمت‌رسانی به مردم و ارتباطات اجتماعی، کرامت انسانی باید مورد تاکید باشد.

وی ادامه داد: اگر بخشی از دولت به اعتبار این که در یک جایگاه قدرتمندی است، تعهد خود را بصورت یک‌طرفه لغو کرد؛ این پیمان‌شکنی بد است و در نظام اسلامی که مبتنی بر کرامت است، امری بدتر است؛ مثلاً ایران‌خودرو قرار بر تحویل ماشین به مردم داشته باشد و بدون توجیه برای مردم به تعهد خود عمل نمی‌کند یا بد عمل می‌کند.

حجت‌السلام رئیسی با بیان این که نگاه به افراد باید مبتنی بر کرامت باشد و این با ابلاغ بخشنامه هم ممکن نیست و در میدان عمل محقق می‌شود، افزود:‌ نکته دیگر تغییر در مدیریت اجرایی کشور است که نگاه‌ها باید کاملاً علمی و مبتنی بر آخرین یافته‌ها به منظور افزایش بهره‌وری باشد.
مدیریت یک حلقه خاص در کشور باید شکسته شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر مدیریت در کشور به یک حلقه خاص مربوط می‌شود، این حلقه باید شکسته شود و مدیریت به افراد لایق و کارآمد واگذار شود.

وی با اشاره به لزوم روی کار آمدن مدیران شایسته و لایق و همچنین کارآمد،‌تاکید کرد: ما معتقدیم که باید اجماع‌آفرین باشیم لذا صحبت از هیچ گروه و جریان خاصی نیست و اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر در خط امام باشند می‌توانند در عرصه مدیریت کشور با هم همکار و هم‌قسم شوند و ما نیز در این قضیه به دنبال اجماع هستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی نکته مهم در حلقه مدیریتی را لزوم اعتماد به جوانان برشمرد و یادآور شد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید بنده ۲۰ سال داشتم و در آن زمان امام به کارآمدی جوانان اعتقاد داشتند و شهید بهشتی نیز برای ما وقت می‌گذاشتند و امروز هم مقام معظم رهبری بر لزوم اعتماد به جوانان تاکید دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن