اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

پانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی با رویکرد مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام شکل گرفته است

کد خبر : 10347

برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور خادمان ادوار گذشته، برگزاری دومین همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی و برگزاری هفته های فرهنگ رضوی در کشورهای مختلف از مهم ترین برنامه های در نظر گرفته شده بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام می باشد.

نشست خبری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، اکبر شیخ در این نشست با اشاره با افزایش ۵۰ درصدی حجم فعالیت‌ها در جشنواره پانزدهم؛ بیان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با همکاری بیش از ۲۰ هزار نفر اداره می‌شود.
وی با بیان اینکه در جشنواره گذشته ۱۷ دانشگاه در این جشنواره شرکت داشتند؛ افزود: امسال با افزایش ۱۶ دانشگاه به ۳۳ دانشگاه بزرگ افزایش‌یافته است که این دانشگاه‌ها دانشگاه‌های کوچک را در بر خواهند گرفت.
دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ۹۰ هزار هیئت مذهبی به‌صورت مستقیم این رخداد فرهنگی را یاری خواهند نمود.
وی تصریح کرد: این جشنواره با همکاری ۲ هزار و ۲۷۶ دانشگاه و دانشکده  و مراکز آموزش عالی، ۹۵۴ کانون فرهنگی آموزش، ۳۵۰۰ کتابخانه عمومی سراسر کشور، ۸ هزار امام‌زاده و بقاع متبرکه و ۳۵ اصناف، ۲۲ هزار کانون مساجد و … ۱۳۴ هزار و ۷۶۵ برنامه اجرا خواهد نمود و عمده برنامه‌ها در دهه کرامت است.
شیخ با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در خانه امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و حدود ۶۰۰ میهمان از خارج مشهد در آن حضور خواهند داشت.
وی تقدیر از میهمان ویژه برای هر بخش داخل و خارج کشور و تقدیر از ۴ خادم نمونه فرهنگ رضوی در داخل و ۴ خادم نمونه فرهنگ رضوی در خارج از کشور ازجمله برنامه‌های جشنواره پانزدهم اعلام کرد.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ادامه به اشاره برنامه‌های حوزه بین‌الملل در جشنواره پانزدهم بیان کرد: این جشنواره در ۷۷ کشور ۲۶۰۰ برنامه مردمی در نظر گرفته‌شده است؛ همچنین ۳ برنامه در این حوزه در طول سال ۲۰۱۷  و دوره پایتختی مشهد برای فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
وی گفت: برنامه‌های بین‌المللی جشنواره پانزدهم با همکاری سازمان فرهنگ و امور ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت، وزارت امور خارجه، تقرب مذاهب اسلامی و جامعه‌المصطفی انجام برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، اظهار کرد: برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور خادمان ادوار ۱۴ گانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برگزاری دومین همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی ازجمله برنامه‌های جشنواره در دهه کرامت است، همچنین سه برنامه نیز در طول سال ۲۰۱۷ عملیاتی می‌شود.
شیخ  برگزاری شش همایش علمی منطقه‌ای با مشارکت نهادهای همکار در کشورهای روسیه، هند، اندونزی، برزیل، افغانستان و لبنان، برگزاری نمایشگاه ویژه آثار فاخر نقاشی از اساتید برجسته آلمان، روسیه و چین، برگزاری هفته‌های فرهنگی در این سه کشور از دیگر برنامه‌های جشنواره پانزدهم عنوان کرد.
شیخ گفت: در حوزه مفهومی یا پژوهش‌های علمی حدود ۲۷۳ عنوان کتاب از جشنواره و ۵۱ کتاب توسط انتشارات امر ولایت توزیع‌شده است؛ آثاری نیز در حوزه پژوهشی در دست تألیف است.
وی با تأکید بر گذر از تبلیغات و پرداختن به بحث مفهومی و عمقی گفت: بحث مفهومی در جامعه اثرگذارتر است.
وی با بیان اینکه باید در بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) تألیفات یا نشریاتی با کمک همه صاحب‌نظران در حوزه فرهنگی به‌ویژه فرهنگ رضوی تولید شود؛ افزود: همه نهادها ازجمله آموزش‌وپرورش باید فرهنگ رضوی را از کودکستان تا دانشگ

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن