اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

۷۶ هزار حامی در خراسان رضوی ایتام را تحت پوشش قرار داده اند

کد خبر : 10261

همراهی کمیته امداد، مسئولین و خیرین نقش بسزایی در رفع و یا کاهش مشکلات ایتام و مجموعه تحت پوشش امداد، به دنبال دارد.

همایش تجلیل از حامیان ایتام و خیرین نیکوکار استان خراسان رضوی شب گذشته در اردوگاه ثامن الائمه کمیته امداد برگزار گردید. به گزارش صبح مشهد، مدیر کل کمیته امداد استان در این مراسم با اشاره به همراهی خوب مسئولین و خیرین با مجموعه امداد، گفت: ۷۶ هزار حامی در سطح استان ۱۳۵۰۰ یتیم را تحت پوشش کمک های مالی و معنوی خود قرار داده اند.
مسعودیان راد در ادامه، تقدیر و تشکر از انفاق کنندگان را یک تکلیف و مصداق آیات قرآنی دانست و افزود: برخی از شخصیت های فرهیخته دوران معاصر نظیر پروفسور حسابی در کودکی و جوانی زندگی های بسیار سختی داشتند و خیرین بدانند، ایتام دارای استعدادهای زیادی هستند که در صورت حمایت و فراهم ساختن زمینه بروز آن، جامعه از مواهب فراوانی برخوردار خواهد شد.

حمایت از ایتام اثرات شگرفی بر زندگی ام به جا گذاشته

خیر نیک اندیشی که حاضر به معرفی خود نشد در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد، گفت: ۵ سال است که توفیق حمایت از دو فرزند یتیم را خداوند متعال نصیبم نموده که از این بابت بسیار خوشحالم.
وی که دارای ۶۰ سال سن و خود دارای ۴ فرزند می باشد، هدف از اقدام خیرخواهانه خود را کسب رضای خدا و شادی دل یتیم عنوان کرد و افزود: مثل انفاق همان مثل دانه گندم و تبدیل آن به خوشه ای است که حاوی هفتصد دانه می شود و در قرآن به آن اشاره شده است.
وی گفت: به فرزندانم توصیه کردم بعد از مرگم این مسیر را ادامه بدهند و در حال حاضر هم چنانچه دو فرزند تحت پوششم کاری داشته باشند، پسرانم با جدیت دنبال انجام امور هستند.
خیر نیکوکار از کمیته امداد به عنوان ملجأ بی بضاعتان و در راه ماندگان یاد کرد و گفت: امداد در حد توان خود به وظیفه اش عمل نموده است.

برکت در زندگی ام چند برابر شده است/ خیر بودن قلب بزرگ می خواهد نه پول زیاد

دیگر خیر نیک اندیشی که خود را مجید وهاب زاده معرفی کرد در گفتگو با ما بیان داشت: برق نگاه بچه های تحت پوشش و بازیگوشی آنها به شدت انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و خدا را شاکرم که این سعادت را نصیب من نموده است.
وی که خود دارای ۳ فرزند بوده و ۵ یتیم را تحت پوشش دارد افزود: هیج تفاوتی بین فرزندان خودم و این بچه ها قائل نیستم و بارها به بچه های خودم توصیه کردم، این مسیر را پیش بروند که الحمد لله همراهی خوبی داشته اند.
وهاب زاده در پاسخ به سؤال ما گفت: خیر بودن هرگز به پول زیاد نیست، افراد زیادی را می شناسم که پول دار هستند ولی در این زمینه ها ورود پیدا نمی کنند، به عبارتی دیگر خیر بودن قبل از این که پول زیاد بخواهد، قلب بزرگ می خواهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن